Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Απεργία πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι της Intrakom

Σε δύο 24ωρες απεργίες προχωρούν οι εργαζόμενοι στην «In - Μaint» (θυγατρική της «Intrakat» του ομίλου «Ιntrakom»), σήμερα, Πέμπτη 16 και αύριο Παρασκευή 17 Μάρτη.

H πρώτη λαμβάνει χώρα από τις 7 σήμερα το πρωί έως και αυτή την ώρα έξω από το κτίριο Β8 στην Παιανία και η δεύτερη αύριο, την ίδια ώρα, στο ίδιο σημείο.

Η απόφαση για τις απεργιακές κινητοποιήσεις, πάρθηκε χθες Τετάρτη στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου Εργαζομένων στην επιχείρηση μετά από ομόφωνη πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου και μυστικής ψηφοφορίας των μελών με κάλπη.

Σε σύνολο 71 εγγεγραμμένων ψήφισαν 36 άτομα και βρέθηκαν 30 Ναι, τρία Όχι και τρία Λευκά.

Στη συνέχεια, αν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί θετικά στα αιτήματά τους το ΔΣ θα προκηρύξει νέα στάση εργασίας τη Δευτέρα 20 Μάρτη από τις 7 π.μ. μέχρι τις 11 π.μ. κατά τη διάρκεια της οποίας θα γίνει Γενική Συνέλευση στα γραφεία του Σωματείου (Β8 κτίριο) για να αποφασισθεί η περαιτέρω πορεία και κλιμάκωση της απεργιακής κινητοποίησης.

Οι εργαζόμενοι απαιτούν την άμεση ανάκληση των δύο απολύσεων, που ανακοίνωσε η Διοίκηση της εταιρείας, τις οποίες το σωματείο θεωρεί άδικες, καταχρηστικές και τρομοκρατικές που γίνονται για συνδικαλιστικούς λόγους μετά τις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Το Σωματείο Εργαζομένων στον Όμιλο Επιχειρήσεων «Intracom» καλεί τους εργαζόμενους όλων των εταιρειών να στηρίξουν και να σταθούν αλληλέγγυοι με κάθε πρόσφορο τρόπο στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων της «In - Μaint», η οποία όπως τονίζει τους αφορά.

Τις τρομοκρατικές απολύσεις καταγγέλλει το Συνδικάτο Οικοδόμων υπογραμμίζοντας ανάμεσα σε άλλα:


«Η κάθε μεγαλοεργοδοσία προσπαθεί, όχι μόνο να διασφαλίσει τα κέρδη της, ξεζουμίζοντας τους εργαζόμενους, αλλά και να τρομοκρατήσει όποιον σηκώνει κεφάλι και αγωνίζεται για τα δικαιώματά του.

Απαιτούμε την άμεση επαναπρόσληψη των εργαζομένων και τους καλούμε να μην υποκύψουν, να παλέψουν για τις δικές τους ανάγκες, δίνοντας μαχητική απάντηση στην εργοδοσία. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στη νέα απεργία που προγραμματίζουν οι εργαζόμενοι της "Ιn - Μaint" στις 16 και 17 Μάρτη».

Τις εκδικητικές απολύσεις των 2 εργαζόμενων της εταιρίας In-Maint, του ομίλου Intracom, 2 μόλις μέρες μετά τη νικηφόρα απεργία τους για καταβολή χρωστούμενων δεδουλευμένων καταγγέλλει η ΕΣΑΚ Ευαγγελισμού και καλεί σε συμπαράσταση του αγώνα των εργαζομένων. Την ανάκληση των απολύσεων απαιτεί και το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής ν. Αττικής (ΣΕΤΗΠ).

ΟΣΔΕ 2017-ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκίνησε η υποβολή δηλώσεων στον Αμπελουργικό Συνεταιρισμό Παιανίας

Ξεκίνησε από χθες, Τετάρτη 15 Μαρτίου, η διαδικασία για την υποβολή δηλώσεων ΟΣΔΕ από τους αγρότες-αμπελουργούς της Παιανίας για την φετινή χρονιά.

Η ενιαία αίτηση ενίσχυσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά είτε απευθείας από τον γεωργό, μέσω on-line συστήματος στην ιστοσελίδα του Οργανισμού είτε μέσω φορέα υποδοχής της αίτησης, που έχει πιστοποιηθεί από τον ΟΠΕΚΕΠΕ ειδικά για τον σκοπό αυτόν.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 15η Μαΐου 2017 ημέρα Δευτέρα, ενώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης μέχρι την Παρασκευή 9η Ιουνίου 2017, θα επιβληθεί ποινή 1% επί της δικαιούμενης ενίσχυσης (εκτός των περιπτώσεων ανωτέρας βίας και εξαιρετικών περιστάσεων).

Προς ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων, έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Οργανισμού το υπ’αρ. 24805/14.03.2017 έγγραφο «Οδηγίες διαδικασίας υποβολής ενιαίας αίτησης ενίσχυσης έτους 2017 & ενεργοποίησης δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης» για την υποβολή της αίτησης, καθώς και εγχειρίδια χρήσης της on-line εφαρμογής και της εφαρμογής μεταβίβασης δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης, αλλά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να περνούν καθημερινά από τα γραφείου του Αμπελουργικού Συνεταιρισμού Παιανίας στην οδό Αγίου Θωμά 3 (Παρακράτημα) στην Παιανία, από τις 9 το πρωί έως τις 2 μετά το μεσημέρι, για να καθοδηγούνται σχετικά.
 

Διαβάστε πατώντας ΕΔΩ ολόκληρη την ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Ένα στα πέντε σπίτια σε Παιανία & Γλυκά Νερά αναζητά ιδιοκτήτη

Προς απαξίωση οδεύει τμήμα του τεράστιου αποθέματος κατοικιών σε Παιανία και Γλυκά Νερά, ενώ οι τιμές εξακολουθούν να συμπιέζονται. Εξακολουθούν να καταγράφονται μεγάλες διαφορές εντός του Δήμου.

Ακατοίκητο είναι περίπου ένα στα πέντε σπίτια και στις δύο δημοτικές ενότητες, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Alpha Αστικά Ακίνητα», που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής (ΕΛΙΕ).

Συγκεκριμένα σε Γλυκά Νερά και Παιανία το ποσοστό των άδειων κατοικιών εκτιμάται μεταξύ 20% - 30%, ενώ σε Κερατέα, Κορωπί, Μαρκόπουλο, Μαραθώνα, Λαγονήσι, Ανάβυσσο, Σαρωνίδα, κλπ, μεταξύ 10% - 20%. Τμήμα του τεράστιου αποθέματος κατοικίας στην περιοχή βαίνει σταδιακά προς απαξίωση και φαίνεται πως θα εξακολουθεί να συμπιέζει τις τιμές, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς real estate.

Μεγαλύτερες ήταν οι πιέσεις στα νεόδμητα διαμερίσματα, ενώ εξακολουθεί να καταγράφεται σηµαντική διακύµανση µεταξύ ελάχιστης και µέγιστης τιμής μέσα στα όρια του Δήμου Παιανίας-Γλυκών Νερών και ειδικά για ακίνητα παλαιότητας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ακινήτων, οι πράξεις εξακολουθούν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα και στην πλειοψηφία τους έγιναν αγοραπωλησίες «ειδικών συνθηκών». Η προσφορά στη συνολική αγορά ακινήτων κυμάνθηκε σε σταθερά επίπεδα, ενώ η ζήτηση μπορεί να κινείται σε χαμηλά επίπεδα αλλά «υπήρξε μεγαλύτερη κινητικότητα, στην περιοχή από πέρσι, χωρίς όμως να είναι κανόνας η επίτευξη συμφωνίας. Στάση αναμονής παρατηρείται ακόμα σε σημαντικό ποσοστό από πιθανούς αγοραστές λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης που επικρατεί».

Στην «Alpha Αστικά Ακίνητα» υποστηρίζουν πως «κινητήριος µοχλός της ζήτησης είναι το κεφάλαιο που µπορεί να διατεθεί. Η ζήτηση ξεκινάει από τα καλύτερα σημεία µε σκοπό την αναζήτηση ευκαιριών στα ποσά που προσφέρονται. Τα καλύτερα σημεία στην περιοχή έχουν αυξημένη ζήτηση, αλλά κρατάνε τις αξίες τους. Τελικά το αντικείμενο διαπραγμάτευσης είναι ακίνητα 15ετίας γύρω στα 80 τ.µ. σε κεντρικά σημεία ή και κοντά σε σημεία εξυπηρέτησης από συγκοινωνίες ειδικά από τα µέσα σταθερής τροχιάς». Ταυτόχρονα καταγράφεται στροφή προς την ενοικίαση γι’ αυτό και σε πολλές περιοχές τα ενοίκια διατηρούνται σε σταθερά επίπεδα.

Όσον αφορά τις αξίες η αγορά κινήθηκε ελαφρά πτωτικά, αλλά η μείωση ήταν μικρότερη σε σχέση µε το 2015. Οριακά µεγαλύτερη πτώση εµφανίζεται στα «νεότερα» σε σχέση µε τα παλαιότερα. Οι τιµές για µικρά ακίνητα µεγάλης ηλικίας δεν παρουσιάζουν ουσιαστικά διαφοροποιήσεις. Μείωση υπάρχει κυρίως για µεγαλύτερα διαµερίσµατα.

Επίσης, συγκριτικά, τα ακίνητα σε καλά σηµεία κρατάνε περισσότερο. Μπορεί η εκτιμώμενη μεταβολή στις αξίες των ακινήτων στα Ανατολικά παραθαλάσσια προάστια να κινείται μεταξύ – 2,5% και -3,7%, αλλά οι λίγες πράξεις πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, με την απόκλιση από τις ζητούμενες τιμές να βρίσκεται μεταξύ 15% - 20%.

Η αντίστοιχη εκτιμώμενη μεταβολή για τα Ανατολικά Μεσόγεια προάστια ήταν -2,5% έως -3,2%.

Σαν σήμερα η «17 Νοέμβρη» χτυπούσε με ρουκέτες τα γραφεία του «Μega Channel» στην Παιανία

Σαν σήμερα, πριν από 22 χρόνια οι τρομοκράτες της «17 Νοέμβρη», χτύπησαν με δύο ρουκέτες τα γραφεία του «Mega Channel» στην Παιανία. Ήταν 8.50 το βράδυ, 15 Μαρτίου 1995.

Οι τρομοκράτες, αδιαφορώντας για τις ανθρώπινες ζωές ή και επιδιώκοντας την ύπαρξη θυμάτων, πυροδότησαν τον εκρηκτικό μηχανισμό χωρίς καμιά προειδοποίηση στις 20.50, σε μια στιγμή που στο κτίριο υπήρχαν πάρα πολλοί εργαζόμενοι. Η ρουκέτα αφού άνοιξε μια τρύπα στον εξωτερικό τοίχο «διέσχισε» ένα γραφείο, τρύπησε ένα δεύτερο εσωτερικό τοίχο και καρφώθηκε στον τοίχο της αίθουσας μηχανογράφησης.

Από τύχη σώθηκε ο Α. Καλούας, αφού δυο με τρία λεπτά πριν την έκρηξη έφυγε από την αίθουσα μηχανογράφησης, γιατί υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το κοντρόλ των υπολογιστών. Αν και εκείνη την ώρα «έβγαινε» στον αέρα το δελτίο ειδήσεων των 8.30, ήταν δηλαδή ώρα οργασμού δουλειάς, εντελώς συμπτωματικά δεν υπήρχαν στα συγκεκριμένα γραφεία συντάκτες ή άλλοι εργαζόμενοι. Οπως είπε η Ντίνα Κακολύρη που εργαζόταν εκείνη τη στιγμή σε διπλανή αίθουσα: «ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και όλοι κρυφτήκαμε για να γλιτώσουμε».
 
Οπως δήλωσε ο τότε διοικητής της Ασφάλειας Αττικής, Ταξίαρχος Χρήστος Κεραμιδάς, η ρουκέτα ήταν διαστάσεως 2,36 ιντσών και εκτοξεύτηκε από την ταράτσα κτιρίου των εγκαταστάσεων της «Coplam» που βρισκόταν σε απόσταση 120-150 μέτρα πίσω από τις εγκαταστάσεις του «Mega». Στο σημείο εκείνο βρέθηκε ένας πλαστικός πυροσωλήνας, ρολόι και μπαταρίες. Τέτοιου τύπου ρουκέτες έχουν κλαπεί από το στρατόπεδο Συκουρίου Λάρισας. 
 
Ο τότε Υφυπουργός Δημόσιας Τάξης, Σ. Βαλυράκης, είχε χαρακτηρίσει το χτύπημα «τυφλό» και είχε τονίσει ότι: «υπάρχει μεθοδευμένη ενέργεια με πρόθεση αποσταθεροποίησης. Πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια και για πρώτη φορά γίνεται χτύπημα σε εγκαταστάσεις ΜΜΕ μ' αυτό τον τρόπο».
 
 
Ο τότε Πρωθυπουργός Α. Παπανδρέου, καταδίκασε την επίθεση με γραπτή δήλωσή του στην οποία ανέφερε: «Ο κύκλος της τρομοκρατίας συνεχίστηκε σήμερα με στόχο του, τους ίδιους τους θεσμούς της ενημέρωσης. Η καταδίκη τέτοιων ενεργειών από όλες τις πολιτικές δυνάμεις από όλη την ελληνική κοινωνία, είναι δεδομένη. Σήμερα το φαινόμενο πήρε νέες, πιο προκλητικές διαστάσεις με ένα τυφλό χτύπημα χωρίς προειδοποίηση. Η κυβέρνηση και όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια - στο πλαίσιο και της διεθνούς συνεργασίας - για την αντιμετώπιση μιας κατάστασης που έχει γίνει δυστυχώς χρόνια». 
 
Την επίθεση καταδίκασαν με δηλώσεις τους οι αρχηγοί των κομμάτων και το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ.
 
Αργά το βράδυ ο ραδιοφωνικός σταθμός «Flash 961», ανακοίνωνε ότι: «με τηλεφώνημά του στις 10.30 μ.μ. στο ραδιοσταθμό, άγνωστος άνδρας υποστήριξε ότι η οργάνωση "17 Ν" αναλαμβάνει την ευθύνη για το αποψινό χτύπημα κατά του "Μέγκα" και ισχυρίστηκε ότι θα υπάρξουν και άλλες επιθέσεις».

Πορτοκάλια & λάχανα θα διανείμει ο Δήμος Παιανίας-Γλ. Νερών

Διανομή πορτοκαλιών & λαχάνων θα πραγματοποιήσει την Παρασκευή 17 Μαρτίου, η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Παιανίας-Γλ. Νερών, στους δικαιούχους του προγράμματος επισιτιστικής βοήθειας (ΤΕΒΑ).

Η διανομή θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία της υπηρεσίας στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας 11 στην Παιανία, από τις 12 έως τις 3 μετά το μεσημέρι.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα για να μπορέσουν να παραλάβουν τα τρόφιμα.

Σε περίπτωση που κάποιος ωφελούμενος του προγράμματος αδυνατεί να προσέλθει την ημέρα της διανομής, μπορεί να εξουσιοδοτήσει κάποιον άλλον με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής για την παραλαβή τους.

Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

Θανατηφόρο τροχαίο στη Λεωφόρο Λαυρίου

Ένας νεκρός είναι ο τραγικός απολογισμός σοβαρότατου τροχαίου «καραμπόλα», που σημειώθηκε το απόγευμα της Τρίτης στη Λεωφόρο Λαυρίου στο ύψος του πρώην Μαρινόπουλου.

Η τραγωδία εκτυλίχθηκε όταν ένα αγροτικό αυτοκίνητο, νέου τύπου, μάρκας «Mitsubishi», για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε στην προστατευτική νησίδα και πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, όπου και συγκρούστηκε με πούλμαν και άλλα διερχόμενα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και δικύκλων.

Νεκρός είναι ο 45χρονος οδηγός του αγροτικού ενώ τραυματίστηκε ο οδηγός του ενός δικύκλου, όχι όμως σοβαρά.

Ήταν τέτοια η σφοδρότητα της σύγκρουσης, που το πούλμαν μετατοπίστηκε αρκετά από την αρχική του πορεία, με αποτέλεσμα εκτός των άλλων να προκληθούν και υλικές ζημιές σε παρακείμενη επιχείρηση.

Mέχρι και αυτή την ώρα το ρεύμα της Λεωφόρου Λαυρίου προς Αθήνα, θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο, ενώ η κυκλοφορία έχει διακοπεί και εκτρέπεται στην Λεωφόρο Παλαιοπαναγιάς.

Δείτε εικόνες από το τροχαίο 

 



Εκδήλωση στην Συνιδιοκτησία Παιανίας για την Εθνική Επανάσταση του 1821

Με αφορμή την επέτειο του ξεσηκωμού του Έθνους ενάντια στον τουρκικό ζυγό, το κίνημα «Άρδην», που είναι πολιτικός φορέας που ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2016 και προτάσσει τον Πατριωτισμό, την Πνευματική Αναγέννηση, την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, την Κοινωνική Δικαιοσύνη, την Άμεση Δημοκρατία/Κοινοτισμό και την Οικολογία ως απάντηση στην πολύπλευρη κρίση του Ελληνισμού, διοργανώνει εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίο του Γιώργου Καραμπελιά που τιτλοφορείται: «1821, Η Παλιγγενεσία», στην Αίθουσα Συνιδιοκτησίας Παιανίας (Σπύρου Αγγελή 14, Παιανία).

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα το Σάββατο 18 Μαρτίου 2017 στις 19:00 το απόγευμα και παράλληλα με την παρουσιάση του βιβλίου θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με θέμα: «Η Επανάσταση του 1821 και η επικαιρότητα του μηνύματός της» με ομιλητές τον Γιώργο Καραμπελιά, συγγραφέα – επικεφαλής κινήματος «Άρδην», τον Στάθη Σταυρόπουλο, σκιτσογράφο – δημοσιογράφο, τον Κωνσταντίνο Χολέβα, συγγραφέα – πολιτικό επιστήμονα και τον Φραγκίσκο Χρυσοχοΐδη, μέλος του κινήματος «Άρδην»

Συντονιστής της συζήτησης θα είναι ο δημοσιογράφος Δημοσθένης Γκαβέας από το huffingtonpost.gr.

Τι αφορά το βιβλίο «1821: Η δυναμική της Παλιγγενεσίας»;


Δύο ιστορικές περίοδοι σφράγισαν τις τύχες μας, προδιαγράφοντας και το σήμερα. Κατά την πρώτη περίοδο, 1204-1453, διαμορφώνεται ο νεώτερος ελληνισμός μέσα από την αντίστασή του στη φραγκική Δύση και την τουρκική Ανατολή, πριν υποκύψει, το 1453. Η περίοδος αυτή περιλαμβάνεται περίοδο που περιγράφεται στον πρώτο τόμο «Το 1204 και η γένεση του νεώτερου Ελληνισμού».

Κατά την δεύτερη περίοδο, που φθάνει μέχρι το 1922, μετά από αιώνες κρίσης και υποχώρησης, ο ελληνισμός δοκιμάζει να ανασυγκροτήσει την πνευματική και πολιτειακή του αυτονομία, επιχειρώντας μια «αναγέννηση». Και το πρώτο βήμα θα γίνει με την ανασυγκρότηση του ελληνισμού, που θα καταλήξει στην Επανάσταση του ’ 21. Αυτή την περίοδο μελετά ο δεύτερος τόμος: «1821, η δυναμική της παλιγγενεσίας» ο οποίος διατρέχει την οικονομική, κοινωνική, πολιτική και εκκλησιαστική ιστορία του ελληνικού κόσμου, από την Άλωση έως την Επανάσταση.

Αμέσως μετά την Άλωση, αρχίζει και η αντίσταση. Από τον Κροκόνδειλο Κλαδά, μέχρι τον Κολοκοτρώνη, αδιάπτωτη υπήρξε η ένοπλη αντίσταση, με τη Μάνη, το Σούλι, τη Χιμάρα κ.λπ. Με τα Ορλωφικά, εγκαινιάζονται οι επαναστατικές απόπειρες ενώ θα ακολουθήσει ο Κατσώνης και ο Ρήγας που διετύπωσε το όραμα της απελευθέρωσης που πατάει στην παράδοση. Παράλληλα, Φαναριώτες, προεστοί κοτζαμπάσηδες, και Επτανήσιοι, συγκροτούν την «πολιτική τάξη» του ελληνισμού. Ανάμεσά τους, ο Καποδίστριας, ίσως ο μόνος που θα μπορούσε να επιβάλει την ενότητα των Ελλήνων.

Kαθοριστικός υπήρξε ο ρόλος της Ορθοδοξίας στην επιβίωση του ελληνισμού: Από την αντίσταση στους εξισλαμισμούς, –νεομάρτυρες, Κοσμάς Αιτωλός–, μέχρι τις ένοπλες απόπειρες – από τον Διονύσιο Φιλόσοφο που πραγματοποίησε την πρώτη επανάσταση στα Γιάννενα το 1611, μέχρι τον Παπαφλέσσα. Παράλληλα, αποφασιστική υπήρξε η σύγκρουση με τον επιθετικό καθολικισμό, με τον Κύριλλο Λούκαρι, τον άγνωστο «αναβαπτισμό» και τους Κολλυβάδες. Εξετάζεται εκτενώς το ζήτημα του κρυφού σχολειού και καταδεικνύεται η ύπαρξή του.

Το Δ΄ μέρος του βιβλίου –«Η επαναστατική σύνθεση»–, περιλαμβάνει τρία εκτενή κεφάλαια: Το πρώτο πραγματεύεται τα φραγκοκρατούμενα Επτάνησα, το δεύτερο τις κοινωνικές και εθνικές συγκρούσεις στη Σάμο με τον Λυκούργο Λογοθέτη, και το τρίτο τη «Φιλική Εταιρεία» και το πρόταγμα της παλιγγενεσίας.

Γιατί να ασχοληθούμε με την ιστορία και το 1821 σήμερα;


Σε μια συγκυρία βαθύτατης κρίσης του υπαρκτού ελληνισμού –ενώ μετεωριζόμεθα, μεταξύ της ισλαμικής Ανατολής και της Δύσης–, αναγκαία προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε είναι η συναγωγή των βασικών συμπερασμάτων της ιστορικής μας διαδρομής, ώστε να επιχειρήσουμε, να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό του «καημού της ρωμιοσύνης».

Η φυσιογνωμία του ελληνικού έθνους είναι ιστορικής υφής, δηλαδή μπορεί να αντικρύσει το ίδιο του το μέλλον μόνον εφ’ όσον έχει μια βαθειά συνείδηση και γνώση της ιστορικής του διαδρομής και της συνέχειας του.

Σήμερα, η πλήρης απουσία οράματος των εγχώριων πολιτικών και πνευματικών ελίτ συναρτάται με την έλλειψη ή, ακόμα χειρότερα, τη λοβοτομή της εθνικής μας συνείδησης και της ιστορικής μας συνέχειας. 

Εάν, οι Έλληνες «ξεχάσουν» την ιστορία τους, –ως συνέπεια και της πρωτοφανούς παραχάραξής της, κατά τα τελευταία τριάντα ή σαράντα χρόνια– τότε, ούτε θα μπορούν να θέσουν προτεραιότητες ούτε να διακρίνουν το κύριο από το δευτερεύον· ένα μεγάλο ιστορικό έθνος, κινδυνεύει έτσι να καταλήξει ένα ασταθές ανασφαλές και συρρικνούμενο βαλκανικό κρατίδιο.

Δυστυχώς η σημερινή κρίση επιβεβαιώνει την παρασιτική φύση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, η οποία μάλιστα βαίνει αυξανόμενη. Αυτή είναι που εμποδίζει στην πραγματικότητα και την ανάπτυξη μιας οποιασδήποτε σοβαρής πολιτικής , πνευματικής και στρατιωτικής ηγεσίας. Μια παρασιτική κοινωνία δεν μπορεί να γεννήσει κάποια σοβαρή ηγεσία.

Η κατάσταση είναι όντως άσχημη –δημογραφική κατάρρευση, οικονομική κρίση, πολιτιστικός μηδενισμός, «προδοσία» των ελίτ– αλλά εξαρτάται πάντα από τη βούληση των Ελλήνων και εάν θα επιβεβαιωθεί ή αντίθετα θα μπορέσουμε να ανακάμψουμε. Και η απόρριψη των εθνομηδενιστικών αντιλήψεων που υποβαθμίζουν αυτή την απειλή (από την Ρεπούση ως τον Λιάκο, τον Φίλη και την Σία Αναγνωστοπούλου) αποτελεί προϋπόθεση για την οργάνωση της αντίστασής μας.

Η ανημπόρια, το ανολοκλήρωτο όλων μας των προσπαθειών μέχρι σήμερα, συνιστά αυτόν τον γόρδιο δεσμό που στον αιώνα μας θα λυθεί με τον έναν ή άλλο τρόπο: είτε με την ιστορική μας εξαφάνιση, είτε με την ανάταξη του ελληνισμού.

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

Δωρεάν για όλους οι δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί από τον Σεπτέμβριο του 2018

Βαθιά ανάσα θα πάρουν χιλιάδες οικογένειες με το μέτρο που σχεδιάζεται για τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, όπου θα γίνονται δεκτά όλα τα παιδιά από 2,5 – 3 ετών και άνω.

Το σενάριο που διαρρέεται λέει μάλιστα ότι το παραπάνω μέτρο εντάσσεται στα λεγόμενα αντίμετρα της κυβέρνησης για την ελάφρυνση των κοινωνικών ομάδων που πλήττονται από την κρίση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Έθνος», το πρόγραμμα έχει πάρει ήδη την έγκριση των τροϊκανών και έχει υπολογιστεί πως έχει ένα κόστος της τάξης των 500 εκατομμυρίων.

Με βάση το πρόγραμμα αυτό θα ενισχυθούν οι εγκαταστάσεις και θα γίνει η πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού ώστε να γίνουν δεκτά όλα τα παιδιά, άσχετα από το εάν οι γονείς τους είναι εργαζόμενοι ή όχι.

Το πρόγραμμα θα αρχίσει να αναπτύσσεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο του 2018 και θα ολοκληρωθεί για να καλύψει όλες τις ανάγκες στις αρχές του 2019.

Ένα από τα σημαντικότερα σημεία, όπως αναφέρεται είναι πως δεν αφορά μονάχα στα παιδιά των εργαζομένων αλλά και των ανέργων.

Εγκεφαλικό υπέστη μέσα στο γήπεδο ο Πρόεδρος του Παμπαιανικού

Ελαφρύ ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο υπέστη εντελώς ξαφνικά, στο γήπεδο της Παιανίας, ο 56χρονος πρόεδρος του Παμπαιανικού Γιάννης Κάτσανος, παρακολουθώντας τον Κυριακάτικο αγώνα Παμπαιανικού – Παθιακάκη.

Μόλις έληξε το ημίχρονο και είχε ισοφαρίσει 1-1 ο Παθιακάκης, στα τελευταία δευτερόλεπτα του 45λεπτου, ο κ. Κάτσανος περπάτησε προς το κυλικείο του γηπέδου αλλά στη διάρκεια της μικρής διαδρομής του (εντός του χώρου του γηπέδου) άρχισε να χάνει την ισορροπία και τις αισθήσεις του.

Αμέσως τον συγκράτησαν οι φίλοι που συζητούσε μαζί τους και κλήθηκε ο γιατρός του αγώνα κ. Παινέσης για πρώτες βοήθειες. Παράλληλα, παρενέβη και ο παρών στο γήπεδο ο γιατρός Φώντας Ρούσσης, ο οποίος είναι ταμίας του Δ.Σ. της ΕΠΣΑΝΑ και πρόεδρος της Υγειονομικής Επιτροπής της Ένωσης. Προσφέρθηκαν από τους δύο γιατρούς οι πρώτες βοήθειες, μέχρι να έλθει (σχεδόν άμεσα) το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, που εν τω μεταξύ είχε κληθεί.

Μεταφέρθηκε, αφού είχε βρει κατά το ήμισυ τις αισθήσεις του, στο Κ.Α.Τ. όπου υπεβλήθη αμέσως στις απαραίτητες εξετάσεις και αγωγές για όσους έχουν υποστεί εγκεφαλικό. Με θρομβοαναλυτική θεραπεία, ο αρχικός φόβος για αξεπέραστη βλάβη πέρασε αλλά ακόμη και τώρα συνεχίζονται οι εξετάσεις και γίνονται οι σχετικές επεμβάσεις για την αποκατάσταση της λειτουργικότητας του οργανισμού του κ. Κάτσανου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ξεπεράστηκε σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα της ακινησίας και σύντομα οι γιατροί θα μπορούν να πουν με βεβαιότητα, αν το επεισόδιο αφήσει ή όχι κάποια σημάδια.

Παμπαιανικός - Παθιακάκης 2 - 1 

Στο αγωνιστικό κομμάτι το οποίο όπως ήταν φυσικό πέρασε σε δεύτερη μοίρα, η ομάδα του Ηλία Τριανταφύλλου νίκησε 2-1 τον πανίσχυρο και πρωτοπόρο Παθιακάκη κι αφιέρωσε το τρίποντο-χρυσάφι στον πρόεδρο Γιάννη Κάτσανο, ο οποίος υπέστη εγκεφαλικό στο ημίχρονο του αγώνα.

Με ψυχή και καρδιά ο Παμπαιανικός, που μάχεται για την παραμονή του, επικράτησε 2-1 του πανίσχυρου και πρωτοπόρου Παθιακάκη σε αυτή την 25η αγωνιστική. Η νίκη στο κυριακάτικο ματς βεβαίως αφιερώθηκε από όλους τους Παιανιώτες στον πρόεδρο της ομάδας Γιάννη Κάτσανο, ο οποίος υπέστη εγκεφαλικό στο ημίχρονο του αγώνα και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η κατάσταση του είναι ελεγχόμενη, έχοντας διαφύγει σοβαρούς κινδύνους.

Είναι αυτονόητο πως το σοκ που υπέστησαν άπαντες στο γήπεδο της Παιανίας βλέποντας τον κ. Κάτσανο στην ανάπαυλα να χάνει τις αισθήσεις του ήταν τεράστιο, πόσο μάλλον για τους παίκτες του Παμπαιανικού, οι οποίοι ωστόσο με ψυχή στην επανάληψη βρήκαν το γκολ που έψαχναν κι έφτασαν σε μια νίκη μεγάλης βαθμολογικής σημασίας.

Ας τα πάρουμε από την αρχή, σε ένα ματς όπου ο Παθιακάκης παρ' ότι δεν βρέθηκε στην καλύτερη μέρα του, μπήκε δυνατά και απείλησε σε δύο περιπτώσεις με τον Αθανασόπουλο, ο οποίος είχε δοκάρι στο 10' και στο 15' είδε τον Τσουνάκη με τρομερή επέμβαση να του λέει όχι.

Ο Παμπαιανικός ανέβηκε μετά το πρώτο τέταρτο και παρ' ότι έχασε με τραυματισμό (διάστρεμμα) τον εξαιρετικό επιθετικό Λαγό, βρήκε δίχτυα στο 30' με την... αναγκαστική αλλαγή του Ηλία Τριανταφύλλου τον Τσιγάρα ο οποίος σκόραρε με τρομερό μακρινό σουτ! Η απάντηση του Παθιακάκη ήλθε στις καθυστερήσεις του ημιχρόνου, όταν στο 47' ο Γιώτης νίκησε τον Τσουνάκη κι έκανε το 1-1.

Στην επανάληψη είδαμε ένα ισορροπημένο ματς, με τον Παμπαιανικό ωστόσο να κάνει κατάθεση ψυχής στον αγωνιστικό χώρο και να δείχνει πιο αποφασισμένος για τη νίκη την οποία χρειαζόταν για να ανασάνει βαθμολογικά. Οι γηπεδούχοι βρήκαν εν τέλει το δεύτερο γκολ που έψαχναν στο 55', όταν από συνδυασμό Μυρτάι-Γιαμά η μπάλα έφτασε στον Γκόμπλια και εκείνος με πλασέ πέτυχε το 2-1. Ο Παθιακάκης, που ουσιαστικά δεν βρήκε ποτέ τον ρυθμό του και δεν μπόρεσε να κάνει το παιχνίδι του μη έχοντας καθαρό μυαλό, απείλησε σε δύο περιπτώσεις με Αθανασόπουλο και Ασημάκη, αλλά ο Παμπαιανικός κράτησε τη νίκη που τόσο χρειαζόταν εν όψει της δύσκολης συνέχειας.

Αξίζει να σημειωθεί πως ανακοίνωση εξέδωσε και ο Παθιακάκης, οποίος ευχήθηκε περαστικά και ταχεία ανάρρωση στο Πρόεδρο του Παμπαιανικού Γιάννη Κάτσανο.

Διαιτητές: Αντωνίου, Λάμπρου, Γουρνιάς

Παμπαιανικός: Τσουνάκης, Λάβδας, Χατζής, Πήττας, Παπασωτηρίου, Γκόμπλιας, Λαγός (37' λ.τρ. Τσιγάρας), Φράγκου (83' Ξεφτεράκης), Γιαμάς, Δούβος (64' Δημήτρουλας), Μυρτάι.

Γιάννης Παθιακάκης: Μεϊντάνης, Ασημάκης, Γιώτης, Κωστής (46' Τσίγκος), Ντρένοβα, Αγγελίνας, Ρόμπολας, Τασιούδης Μοδ., Αρβανιτάκης, Αθανασόπουλος Νικ., Γερογιάννης (46' Κότσαλος).

Σάββατο 11 Μαρτίου 2017

Οι προσπάθειες κάποιων ευόδωσαν - Το προφίλ μας στο Facebook «έπεσε»

Οι προσπάθειες αγνώστων, οι οποίες είχαν ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες, με μαζικές αναφορές, με απώτερο σκοπό να διακοπεί η επικοινωνία του blog μας με τους 4.500 και πλέον φίλους από την Παιανία και τα Γλυκά Νερά, οι οποίοι συνέθεταν την μεγάλη παρέα του προφίλ μας στο Facebook, φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς, αφού ενημερωθήκαμε εχθές βράδυ από τον ιστότοπο, πως το προφίλ μας απενεργοποιείται διότι... «παραβίαζε τους όρους της κοινότητας».

Κατά την ταπεινή μας άποψη, σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιείται κανείς, να παρεμβαίνει με παρόμοιο τρόπο, κωλύοντας την λειτουργία των μέσων.

Σε μία περίοδο που η εύθραυστη δημοκρατία μας βάλλεται πανταχόθεν, καμία σκοπιμότητα δεν δικαιούται να θέτει ως στόχο της, σελίδες ουδέτερης και αντικειμενικής ενημερώσεως και με τόσο ύπουλο μάλιστα τρόπο.

Τα μέσα, όπως και η Αδέσμευτη Ενημέρωση Παιανίας, υπόκεινται στην καθημερινή κρίση των πολιτών και πιστεύουμε ακράδαντα πως η κοινή γνώμη διαθέτει το κριτήριο και την νηφαλιότητα, ώστε να κρίνει και να απαξιώσει τα μέσα εκείνα που δεν εξυπηρετούν την ενημέρωση, αλλά αλλότριους απ' αυτήν σκοπούς.

Αντιθέτως, πέραν ελαχίστων περιπτώσεων, αυτό δεν είδαμε να συμβαίνει στην περίπτωση της Αδέσμευτης Ενημέρωσης Παιανίας, της οποίας η επισκεψιμότητα, η δημοφιλία και η αναγνωσιμότητα ολοένα και αυξανόταν όπως φαίνεται και στα στατιστικά στοιχεία της Google, τα οποία λαμβάνουμε καθημερινά.

Οι πολιτικοί και οι πολίτες, έχουν το δικαίωμα, όταν θίγεται η αξιοπρέπειά τους και η κοινωνική τους παρουσία, να προσφεύγουν είτε στα ίδια τα μέσα, είτε στα θεσμοθετημένα από την πολιτεία όργανα και να αξιώνουν την αποκατάσταση της όποιας ηθικής βλάβης έχουν υποστεί, από την μη εύρυθμη λειτουργία τους.

Σε καμία όμως περίπτωση δεν νομιμοποιούνται να προβαίνουν σε ενέργειες που τραυματίζουν σοβαρά την δημοκρατική συνείδηση της κοινής γνώμης και επιπλέον θέτουν εμπόδια στον πλουραλισμό των απόψεων και στην ελευθερία της έκφρασης.

Στη δεδομένη χρονική στιγμή, αυτό που μας δίνει δύναμη, είναι τα δεκάδες μηνύματα απορίας στην σελίδα αλλά και στο e-mail μας για το τι συνέβει με το προφίλ μας στο Facebook και δεν είναι πλέον προσβάσιμο, τα οποία μετατρέπονται σε μηνύματα συμπαράστασης όταν απαντούμε. Φαίνεται πως τελικά, το blog μας, είχε καταφέρει να διεισδύσει στην τοπική μας κοινωνία σε βαθμό που ούτε εμείς οι ίδιοι φανταζόμασταν και να αποτελέσει μέρος της καθημερινότητας εκατοντάδων συμπολιτών μας, αλλά και το ελεύθερο εκείνο βήμα όπου μπορούσαν να εκφράσουν απρόσκοπτα τις απόψεις τους.

Αποφάσεις για την περαιτέρω ύπαρξη και λειτουργία του blog, θα παρθούν τις επόμενες ημέρες.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για την αγάπη σας,
Η συντακτική ομάδα της Αδέσμευτης Ενημέρωσης Παιανίας

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017

27 οικογένειες προσφύγων θα εγκατασταθούν στο συγκρότημα Σερμπενιάδη στην Παιανία

Περίπου 27 οικογένειες προσφύγων από τη Συρία και το Ιράκ, αναμένεται να εγκατασταθούν στο συγκρότημα Σερμπενιάδη, το οποίο βρίσκεται στο 20ο χιλιόμετρο της Λεωφόρου Λαυρίου, στην Παιανία.

Η εγκατάσταση των 4μελών και 6μελών οικογενειών θα ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα σε 27 συνολικά διαμερίσματα εμβαδού 40 έως 60 τ.μ. το καθένα.

Ο ιδιοκτήτης της πολυκατοικίας Παναγιώτης Σερμπενιάδης, ο οποίος τυγχάνει παράλληλα και Πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Εμπόρων και Βιοτεχνών Παιανίας και Γλυκών Νερών, θεωρεί ιδιαίτερα θετική εξέλιξη της εγκατάσταση των οικογενειών αυτών στο κτίριο του, εκφράζοντας την πεποίθηση, μεταξύ άλλων, ότι η παρουσία τους εκεί θα τονώσει την...εμπορική κίνηση της περιοχής..

Οι οικογένειες αυτές οι οποίες ενισχύονται οικονομικά από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ σε συνδυασμό με χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύουν στην ένταξή τους στην τοπική κοινωνία.

Οι 27 περίπου οικογένειες εντάσσονται στο πρόγραμμα «Home for Hope» που υλοποιείται από την ΜΚΟ «SolidarityNow» από τον Απρίλιο 2016 προσφέροντας στέγη σε αιτούντες άσυλο και άτομα που πληρούν τις προϋποθέσεις μετεγκατάστασης σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα από ελληνικές οικογένειες.

Μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2016 το «SolidarityNow» είχε δημιουργήσει 720 θέσεις προσωρινής φιλοξενίας για πρόσφυγες, 425 στην Αττική και 295 στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Ο στόχος του προγράμματος, είναι να δημιουργήσει δεσμούς αλληλεγγύης μεταξύ των κοινοτήτων υποδοχής και των προσφύγων, φέρνοντας κοντά τους ανθρώπους και αλλάζοντας τις αντιλήψεις τους σχετικά με την ανεκτικότητα και την αποδοχή του διαφορετικού.

Τα Προγράμματα Στέγασης και Φιλοξενίας υλοποιούνται με την υποστήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ γα τους Πρόσφυγες (UNHCR) και τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

Tσίπρας: «Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου του 2018 θα γίνει στην Παιανία»

Σε μια συνάντηση που κράτησε περίπου μία ώρα, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε την ευκαιρία να ακούσει και να καταλάβει τις ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός Στιβος, αλλά κυρίως τα προβλήματα που αφορούν τα δύο κλειστά Βόλεϊ και Στίβου της Παιανίας και την επαναλειτουργία τους.


Ο Πρωθυπουργός δέχθηκε χθες Τετάρτη στο Μέγαρο Μαξίμου, την ομάδα που συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, μίλησε με το καθένα από τα παιδιά και μεταξύ άλλων είπε πως το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου του 2018 θα διεξαχθεί στο Κλειστό Στίβου της Παιανίας.

Οι Ελληνες αθλητές, οι προπονητές τους και ο πρόεδρός του ΣΕΓΑΣ Κώστας Παναγόπουλος, φρόντισαν να ενημερώσουν αναλυτικά τον πρωθυπουργό για τις δυσκολίες που υπάρχουν και την ανάγκη να επαναλειτουργήσουν τα Ολυμπιακά Ακίνητα της Παιανίας.

«Μου έχει πει ο Βασιλειάδης ότι σύντομα θα καταφέρει να βρει λύση για τα κλειστά της Παιανίας, πιστεύω πως μέσα στο χρόνο το θέμα θα έχει τελειώσει», είπε ο Πρωθυπουργός, ο οποίος ήταν ενημερωμένος ακόμη και για τα ύψη που πέρασαν ο Φιλιππίδης και η Στεφανίδη στο Βελιγράδι, ενώ γνώρισε όλους τους αθλητές.

Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας
σε αναμνηστική φωτογραφία με τους Ραφαέλα Σπανουδάκη, 
Κώστα Φιλιππίδη, Βούλα Παπαχρήστου, 
Κατερίνα Στεφανίδη και Μιχάλη Σταματόγιαννη

«Μας τιμά το ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού. Χρειάζεται να επιλύσουμε μια σειρά από προβλήματα με προτεραιότητα στα στάδια της Παιανίας. Ο Πρωθυπουργός μας είπε πως θα γίνει ότι πρέπει, ώστε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα του 2018 να γίνει εκεί. Μόνο θετικά αποκομίσαμε από τη σημερινή συνάντηση. Νομίζω πως θα προχωρήσουν γρηγορότερα κάποια θέματα που έχουν ήδη ξεκινήσει από καιρό», δήλωσε ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Γ.Α.Σ. Κώστας Παναγόπουλος.

«Ηταν μια ουσιαστική συνάντηση για να προχωρήσουν κάποια ζητήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τις εγκαταστάσεις. Πρόκειται για προβλήματα, που μας αφορούν όλους», είπε ο Κώστας Φιλιππίδης κατά την έξοδο του από το Μαξίμου, ο οποίος μάλιστα μπροστά στις κάμερες ζήτησε από τον πρωθυπουργό να ξεπεράσει το αγκάθι της γραφειοκρατίας, προκειμένου να προχωρήσουν πολλά θέματα που είναι σε εκκρεμότητα.

Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενημερώνεται
από τους Έλληνες Πρωταθλητές
για τα προβλήματα του Ελληνικού Στίβου
και κυριώς για τα προβλήματα των
εγκαταστάσεων της Παιανίας

«Ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε πως το 2018 το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα θα γίνει στην Παιανία και θα έρθει να το δει. Νομίζω πως είμαστε πιο κοντά από κάθε άλλη φορά από την επαναλειτουργία του σταδίου κάτι που αν συμβεί θα είναι επιτυχία και για τον αθλητισμό, αλλά και για την πολιτική ηγεσία», είπε η Βούλα Παπαχρήστου.

Από την πλευρά της η Κατερίνα Στεφανίδη, τόνισε: «Τέθηκαν μια σειρά από ζητήματα που μας απασχολούν. Ελπίζω πως κάποια από αυτά να γίνουν. Προτεραιότητα είναι τα κλειστά της Παιανίας. Ειδικότερα το Κλειστό του Στίβου, είναι ένα στάδιο υψηλών προδιαγραφών που θα δώσει ώθηση στον αθλητισμό. Ο Πρωθυπουργός γνώριζε κάποια από τα προβλήματα, όμως, όχι όλα, όπως για παράδειγμα το θέμα με το ΟΑΚΑ. Ηταν μια συνάντηση που έγινε σε πολύ καλό κλίμα».

Ο Πρωθυπουργός συνομιλεί με την Κατερίνα Στεφανίδη

Ο βενιαμίν της ελληνικής ομάδας Εμμανουήλ Καραλής, είπε: «Μας υποδέχθηκε ο Πρωθυπουργός της χώρας και είχε την ευκαιρία να ακούσει μια σειρά από θέματα που αφορούν όλους τους αθλητές και την προετοιμασία μας».

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

«Πονοκέφαλος» για τη δημοτική αρχή του Δήμου Παιανίας-Γλ. Νερών η αλλαγή του εκλογικού συστήματος στην Αυτοδιοίκηση

Την καθιέρωση της απλής αναλογικής, ανακοίνωσαν πρόσφατα κατά τη διάρκεια συνέντευξης ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Πάνος Σκουρλέτης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Κώστας Πουλάκης, καταθέτοντας παράλληλα προτάσεις για την κυβερνησιμότητα των ΟΤΑ, τη μείωση της θητείας από πέντε σε τέσσερα χρόνια με αποσύνδεση του χρόνου εκλογής από της ευρωεκλογες, την εκλογή δημάρχου και περιφερειάρχη με 50%+1 αλλά και την επέκταση της ψήφου των αλλοδαπών και στις περιφερειακές εκλογές, «πονοκεφαλιάζοντας» αρκετούς Δημάρχους ανά την χώρα, συμπεριλαμβανομένου και του Δημάρχου Παιανίας-Γλ. Νερών κ. Σπύρου Στάμου.

Η ηγεσία του Υπουργείου, προτείνει την ολική αλλαγή του εκλογικού συστήματος στην Αυτοδιοίκηση, ώστε να ενισχυθούν τα δημοκρατικά και πλουραλιστικά χαρακτηριστικά του. Η πρόταση αυτή, αποτελεί αφ’ ενός ένα ώριμο βήμα, ενόψει και των εξελίξεων που υπήρξαν κατά τα τελευταία πέντε (5) χρόνια και στο κεντρικό πολιτικό σύστημα (διαδοχική ανάδειξη κυβερνήσεων συνεργασίας από το 2011 και εξής, ψήφιση του ν. 4406/2016), αφ’ ετέρου αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά για το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνολικά, ανανεώνοντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των πολιτών και λειτουργώντας σε μεγάλο βαθμό διαπαιδαγωγητικά για την καλλιέργεια κουλτούρας συμμετοχής, διαλόγου κα συναινέσεων στην ελληνική κοινωνία με αφετηρία το εγγύτερο προς τους πολίτες επίπεδο, γεγονός που ασφαλώς «ξενίζει» τις σημερινές διοικήσεις των Ο.Τ.Α..
 

Πιο συγκεκριμένα:


1. Οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές προτείνεται να αποσυνδεθούν από τις ευρωεκλογές. Προτείνεται να διεξάγονται κάθε τέσσερα (4) – ή κάθε πέντε (5), αν επιλεγεί αυτή η λύση – χρόνια στο τέλος Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου, όπως στο προηγούμενο καθεστώς (προ «Καλλικράτη»), και οι νέες δημοτικές και περιφερειακές αρχές θα αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου του επόμενου της διεξαγωγής των εκλογών έτους.
 
2. Προτείνεται η κατανομή του συνόλου των εδρών του Δημοτικού/ Περιφερειακού Συμβουλίου από τον πρώτο γύρο με το σύστημα της απλής αναλογικής μεταξύ των συνδυασμών, με βάση την «κλασική» μέθοδο της αναλογικής των υπολοίπων, όπως συμβαίνει σήμερα για τον 1ο γύρο.

3. Προτείνεται η διατήρηση του θεσμού του Δημάρχου/ Περιφερειάρχη, ως επικεφαλής συνδυασμού.

4. Ειδικότερα, σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50%+1 των ψήφων κατά τον 1ο γύρο (οπότε ο επικεφαλής του αναδεικνύεται, αντίστοιχα, Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης), θα πραγματοποιείται επαναληπτική εκλογή σε 2ο γύρο μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, οπότε Δήμαρχος/Περιφερειάρχης θα είναι ο επικεφαλής του πλειοψηφήσαντος στο γύρο αυτό συνδυασμού, χωρίς ωστόσο αυτό να επιδρά στην κατανομή των εδρών που έχει ολοκληρωθεί από τον 1ο γύρο.

Το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι


  • Το δικαίωμα εκλέγειν προτείνεται να δοθεί στους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. και στις περιφερειακές εκλογές.

  • Το όριο εκλογικής ενηλικότητας προτείνεται να μειωθεί στα 17 έτη και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε εναρμόνιση προς τη ρύθμιση που υιοθετήθηκε πρόσφατα και για τις εθνικές εκλογές, με το ν. 4406/2016.

  • Αντίστοιχα προς ό,τι προαναφέρθηκε για το δικαίωμα του εκλέγειν, προτείνεται το δικαίωμα του εκλέγεσθαι για τους πολίτες των κρατών-μελών της Ε.Ε. θα επεκταθεί και στο αξίωμα του περιφερειακού συμβούλου.

  • Προτείνεται η διατήρηση του ηλικιακού ορίου κτήσης του δικαιώματος του εκλέγεσθαι ως έχει, ήτοι στα 18 έτη για τους Δημοτικούς/Περιφερειακούς Συμβούλους και στα 21 έτη για τον Δήμαρχο/Περιφερειάρχη.

  • Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της εσωτερικής διαίρεσης των Δήμων σε εκλογικές περιφέρειες και ενιαία εκλογή των δημοτικών συμβούλων σε όλη την έκταση του Δήμου.

  • Προτείνεται η διατήρηση της ισχύουσας ρύθμισης για την εκλογή των περιφερειακών συμβούλων ανά νομό.


Δημοτικές εκλογές :


Για τις δημοτικές εκλογές προτείνεται :


  •  Κατάρτιση ενιαίου ψηφοδελτίου για όλο το Δήμο για κάθε συνδυασμό, χωρίς προϋποθέσεις υποψηφίων κ.λπ. ανά Δημοτική Ενότητα (βλ. παραπάνω σχετικά με την κατάργηση των εκλογικών περιφερειών).

  • Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων ίσου με τον αριθμό των εδρών του Δημοτικού Συμβουλίου και μέγιστου αριθμού ίσου με τον αριθμό των εδρών +10%.

  • Αποσύνδεση των συνδυασμών που μετέχουν στις εκλογές για το (κεντρικό) Δημοτικό Συμβούλιο από τους συνδυασμούς που καταρτίζονται σε κάθε Δημοτική Ενότητα για το οικείο Συμβούλιο (βλ. παρακάτω σχετικά με την εκλογή των οργάνων ενδοδημοτικής αποκέντρωσης).

  • Αυτόνομη κατάρτιση συνδυασμών για κάθε Συμβούλιο Δημοτικής Ενότητας.


Περιφερειακές εκλογές :


Αντίστοιχα, για τις περιφερειακές εκλογές, προτείνεται :


  • Κατάργηση του θεσμού των άμεσα εκλεγόμενων χωρικών Αντιπεριφερειαρχών (βλ. παραπάνω)

  • Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού υποψήφιων Περιφερειακών Συμβούλων ίσου με τον αριθμό των εδρών που αντιστοιχούν στην οικεία Περιφερειακή Ενότητα και μέγιστου αριθμού ίσου με τον αριθμό των εδρών +10%.



Εκλογή οργάνων ενδοδημοτικής αποκέντρωσης


Προτείνεται :


  • Η αποσύνδεση της εκλογής των οργάνων της Δημοτικής Ενότητας από την εκλογή του δημοτικού συμβουλίου, τόσο ως προς την κατάρτιση των συνδυασμών (δηλ. ένας συνδυασμός να μπορεί να κατέλθει έγκυρα μόνο στο «κεντρικό» Δημοτικό Συμβούλιο ή μόνο σε μία Δ.Ε.), όσο και ως προς την ανάδειξη των επιτυχόντων (δηλ. δεν θα υπάρχει εξάρτηση των τοπικά επιτυχόντων από τον κεντρικά επιτυχόντα συνδυασμό)

  • Η καθιέρωση μόνο συλλογικών οργάνων και κατανομή των εδρών τους με απλή αναλογική μεταξύ των συνδυασμών, με βάση τα αποτελέσματα κάθε Δημοτικής Ενότητας

  • Η έμμεση εκλογή του Προέδρου του συλλογικού οργάνου.


Το ζήτημα της κυβερνησιμότητας των Ο.Τ.Α.


Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της λεγόμενης κυβερνησιμότητας των ΟΤΑ, επισημαίνονται τα εξής:


Είναι δεδομένο, όπως προαναφέρθηκε άλλωστε, ότι ο κίνδυνος ενός θεσμικού αδιεξόδου δεν μπορεί ποτέ να αποκλειστεί τελείως και δεν έχει αποφευχθεί ούτε υπό το σημερινό ακραία πλειοψηφικό σύστημα. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η απλή αναλογική, όπως και κάθε εκλογικό σύστημα, δεν λειτουργεί σε πολιτικό κενό. Αντίθετα, το εκλογικό σύστημα επιδρά μεσοπρόθεσμα και στη συμπεριφορά του πολιτικού προσωπικού και ενισχύει την κουλτούρα συναινέσεων και δημιουργικής αντιπολίτευσης, όπως άλλωστε αποδεικνύει και η εμπειρία των κυβερνήσεων συνεργασίας σε εθνικό επίπεδο – κάτι που στη χώρα μας θεωρούνταν ανέφικτο μέχρι πριν λίγα χρόνια.

Παρ’ όλα αυτά, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο νομοθέτης οφείλει, όπου μπορεί, να διαμορφώσει και κάποιες θεσμικές ασφαλιστικές δικλείδες που θα προλαμβάνουν ή θα θεραπεύουν τυχόν αδιέξοδα όταν η πολιτική αποτυγχάνει, προτείνονται – είτε αθροιστικά είτε διαζευκτικά – κάποιες ρυθμίσεις που θα μπορούσαν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο, είτε προλαμβάνοντας το αδιέξοδο, με τη δημιουργία διαδικασιών που θα διευκολύνουν την επίτευξη της συναίνεσης ή με τη δημιουργία θεσμικών αντιβάρων, είτε θεραπεύοντάς το, με την εισαγωγή δικλείδων ασφαλείας που θα «εκτονώνουν» την πίεση προς το Δημοτικό/Περιφερειακό Συμβούλιο.

Τέτοιες ρυθμίσεις, η απαρίθμηση των οποίων, φυσικά, δεν είναι εξαντλητική, θα μπορούσαν να είναι οι εξής:


A. Η διαμόρφωση θεσμών και διαδικασιών «προδιαβούλευσης» πριν την εισαγωγή και ψήφιση σημαντικών θεμάτων στο Δημοτικό/Περιφερειακό Συμβούλιο, οι οποίοι θα λειτουργούν και «παιδευτικά» ως προς τη διαμόρφωση συναινέσεων

B. Η θέσπιση της «εποικοδομητικής άρνησης ψήφου», προκειμένου μία παράταξη που επιθυμεί να μετέχει στη συζήτηση ενός θέματος να μπορεί – αρνούμενη ψήφο – να επιτρέπει στη Δημοτική/Περιφερειακή Αρχή να διαμορφώσει πλασματική πλειοψηφία

Γ. Η ενίσχυση του θεσμού του τοπικού δημοψηφίσματος ως τελικού καταφυγίου (ultimum refugium) για τη λήψη αποφάσεων που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του Δήμου/της Περιφέρειας, εφόσον δεν είναι δυνατή η επίτευξη συναίνεσης εντός του Δημοτικού/Περιφερειακού Συμβουλίου, βάσει ορισμένης διαδικασίας και χρονοδιαγράμματος.

Δ. Η ενίσχυση των διατυπώσεων δημοσιότητας σε σχέση με τις συνεδριάσεις των οργάνων των Ο.Τ.Α., ώστε να έχουν πραγματική ενημέρωση οι πολίτες και να ασκείται στους αιρετούς πίεση και από την κοινή γνώμη.