Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020

Nέα Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Παιανίας η Μάρθα Λεκκάκου

Νέα Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παιανίας εξελέγη σήμερα, με αυξημένη πλειοψηφία, η Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής κυρία Μάρθα Λεκκάκου, η οποία και αναλαμβάνει άμεσα καθήκοντα αντικαθιστώντας την παραιτηθείσα πρίν από λίγες ημέρες κυρία Ευτυχία Κρεμμυδά.

Σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τηρουμένων όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό, το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, τίμησε με την εμπιστοσύνη του την προταθείσα από τον Δήμαρχο Παιανίας κ. Ισίδωρο Μάδη Δημοτική Σύμβουλο της Δημοτικής Ενότητας Γλυκών Νερών και της ανέθεσε το δύσκολο έργο της εποπτείας και του συντονισμού της εύρυθμης και δημοκρατικής λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η Μάρθα Λεκκάκου, η οποία είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών, είναι πτυχιούχος του Παντείου Πανεπιστημίου, μιλάει δύο ξένες γλώσσες και για περισσότερα από 20 χρόνια, ασκούσε το επάγγελμα της δημοσιογράφου σε μεγάλο κανάλι εθνικής εμβέλειας καθώς και σε πλειάδα άλλων ενημερωτικών μέσων, έντυπων και ηλεκτρονικών. Τον τελευταίο χρόνο, διατελεί συνεργάτιδα του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη, αρμόδια για θέματα Χωροταξίας & Περιβάλλοντος.

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Το βράδυ της 26ης Μαΐου θα γινει η ανοιχτη τελετή της Αναστάσεως

Τη βραδιά της απόδοσης της εορτής του Πάσχα, στις 26 προς 27 Μαΐου θα τελεσθεί στους ναούς της χώρας η πανηγυρική αναστάσιμη παννυχίδα που τελείται κανονικά το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου.

Την τελευταία δηλαδή ημέρα που ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη», εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα συγκεντρωθούν οι Έλληνες στους ναούς για να ψάλλουν τους αναστάσιμους ύμνους και να ζήσουν όσα δεν θα μπορέσουν το επερχόμενο Πάσχα κατά τα διάρκεια του οποίου οι ναοί θα λειτουργήσουν κεκλεισμένων των θυρών εαν τελικά η Κυβέρνηση επιτρέψει κάτι τέτοιο.

Αυτο σημαίνει πως οι ναοί θα λειτουργήσουν κανονικά την Μεγάλη Εβδομάδα και την αναστασιμη περίοδο, κι εφόσον η κατάσταση το επιτρέψει ο πανηγυρισμός της Ανάστασης θα γίνει την συγκεκριμμένη βραδιά κατα την οποία η Εκκλησία γιορτάζει την απόδοση της εορτής, το τέλος της δηλαδή, κατά την οποία ούτως ή άλλως η Θ. Λειτουργία είναι ακριβώς η ίδια με αυτήν της Αναστάσεως.

«Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020», αναφερεται στο ανακοινωθεν.

Θα πρέπει να τονιστεί πως δεν πρόκειται για μεταφορά της εορτής του Πάσχα αλλά για μεταφορά του εορτασμού της τελετής.

Αναλυτικά οι αποφάσεις της ΔΙΣ: 

 

 

1) Κατανοεί απόλυτα την αγωνία της Ελληνικής Πολιτείας την κρίσιμη αυτή περίοδο και εκτιμά τον διακριτικό τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη κρίση έχοντας ως κριτήριο πάντοτε την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.

2) Προτρέπει όλους να τηρούν απαρέγκλιτα τις υποδείξεις των υγειονομικών αρχών και των ειδικών επιστημόνων και να μην παρασύρονται από εκείνους οι οποίοι τους υποδεικνύουν την παρακοή, η οποία στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν δικαιολογείται ούτε εν ονόματι της χριστιανικής πίστης. Η πίστη στο Χριστό αποτελεί πρόξενο ζωής και όχι θανάτου.

3) Με υψηλό αίσθημα ευθύνης αποδέχεται τις αυστηρές υποδείξεις που προτείνονται από τις υγειονομικές αρχές και την Ελληνική Πολιτεία για την χρονική περίοδο μέχρι της 11ης Απριλίου 2020 και προτρέπει όλους να παραμένουν στο σπίτι τους.

4) Χαιρετίζει τη δήλωση της Αξιοτίμου Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως, της 30ής Μαρτίου 2020 στα Μ.Μ.Ε. Αποτελεί όντως «πηγήν ύδατος ζώντος» στην «λειτουργική ερημία» των Κληρικών μας, η πρόταση λειτουργίας των Ιερών Ναών και των Ιερών Μονών, έστω και «κεκλεισμένων των θυρών», κατά την Εβδομάδα των Παθών και την εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου.

5) Επισημαίνει με πολύ πόνο και «αίμα καρδιάς» κυριολεκτικά ότι την προσεχή Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου, θα κληθούμε όλα τα μέλη της Εκκλησίας να ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, απέχοντας από τις ιερές Ακολουθίες, την Θεία Λειτουργία, αλλά και από αυτή την Θεία Κοινωνία. Γι᾿ αυτό το λόγο η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακαλεί πατρικά όλους τους πιστούς να μη λησμονούν όσα ο αυθεντικός ερμηνευτής των Γραφών και μεγάλος Πατέρας και Διδάσκαλος της Εκκλησίας μας Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος διδάσκει: «Μπορεί ο άνθρωπος, ο οποίος από ανάγκη δεν πηγαίνει στην Εκκλησία, να κάνει τον εαυτό του Θυσιαστήριο, με το να προσεύχεται». Ο ίδιος ιερός Πατήρ αναφερόμενος στην ανάγκη της κενωτικής αγάπης προς τον πλησίον και μάλιστα προς τον δοκιμαζόμενο, επισημαίνει τα εξής σημαντικά: «Εσύ σέβεσαι το τωρινό Θυσιαστήριο, γιατί δέχεται το Σώμα του Χριστού, αλλά συμπεριφέρεσαι περιφρονητικά σ’ αυτόν που είναι ο ίδιος σώμα του Χριστού και τον βλέπεις με αδιαφορία να χάνεται. Αυτό το θυσιαστήριο μπορείς να το δεις στημένο παντού, και σε στενούς δρόμους και σε αγορές, και μπορείς να τελείς θυσίες πάνω σ’ αυτό κάθε ώρα». (Ομιλία 20 εις Β΄ Κορινθ. ΕΠΕ τόμος 19, σελ. 527-531). Αλλά και ο νέος Όσιος της Εκκλησίας μας Γέρων Εφραίμ ο Κατουνακιώτης (+27 Φεβρουαρίου 1998) αναφέρει ότι ο χριστιανός, ο οποίος δεν δύναται να προσέλθει στην Θεία Λειτουργία, μπορεί «αυτήν την ώρα να κάνει τον εαυτό του θυσιαστήριο, λέγοντας την προσευχή».

Αυτή είναι η πατρική προτροπή της Ιεράς Συνόδου προς όλους τους αδελφούς μας, μέλη της Εκκλησίας: «Εκτενέστερον προσεύχεσθε» στα σπίτια σας! Κάντε τον εαυτό σας θυσιαστήριο, θυσιάζοντας κενωτικά και αγαπητικά την παρουσία σας στον Ιερό Ναό και την προσέλευσή σας στη Θεία Ευχαριστία για χάρη όλων των αδελφών σας, οι οποίοι αποτελούν έμψυχα θυσιαστήρια Θεού. Και να είσθε βέβαιοι ότι οι Ιερείς θα λειτουργούμε λιτά, χωρίς μεγάφωνα και πανηγυρικές κωδωνοκρουσίες, έστω «κεκλεισμένων των θυρών», όσο και αν αυτό μας είναι δύσκολο και στενάχωρο, υπέρ «της του κόσμου ζωής και σωτηρίας», των «εν ασθενείαις κατακειμένων», των Ιατρών και Νοσηλευτών και όλων των εθελοντών, οι οποίοι με πνεύμα αυτοθυσίας δίνουν τον εαυτό τους για να προστατεύσουν την ζωή των πολλών και την δημόσια υγεία.

Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020. 

6) Αυτή η πρόσκαιρη παραμονή των χριστιανών στην κατ᾿ οίκον προσευχή και την κατ᾿ οίκον Εκκλησία, δεν υπονοεί καμία αμφιβολία ή πολύ περισσότερο δεν σημαίνει αμφισβήτηση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Γι᾿ αυτό και η Ιερά Σύνοδος επαναλαμβάνει εκείνο που από την αρχή της παρούσης κρίσεως διεκήρυξε στο από 9.3.2020 Ανακοινωθέν Αυτής, ότι «η προσέλευση στην Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών… Όσοι προσέρχονται «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης» και απολύτως ελεύθερα χωρίς κανένα δυναστικό καταναγκασμό, κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που γίνεται «φάρμακο αθανασίας», «εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον». Η οποιαδήποτε υπόνοια για μετάδοση νοσημάτων από την Θεία Ευχαριστία, αλλά και αυτό τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως, θίγει την δογματική Αλήθεια της Εκκλησίας, δεν γίνεται αποδεκτή και είναι καταδικαστέα.

7) Η Ιερά Σύνοδος συζήτησε εκτενώς και το θέμα της προσφοράς βοηθείας προς τους πάσχοντες και προς τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της Χώρας και σε κεντρικό επίπεδο, διότι αυτή ήδη πραγματοποιείται και από την Ιερά Αρχιεπισκοπή και όλες τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στο πλαίσιο αυτό: α) σαν πρώτη έμπρακτη εκδήλωση αυτής της συμπαράστασης η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε, η Εκκλησία της Ελλάδος να προσφέρει άμεσα το ποσό των 150.000 ευρώ, ενώ αναθέτει στην Διοικούσα Επιτροπή της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο.) την ευθύνη να έλθει σε επικοινωνία με τους υπευθύνους Δημοσίους Φορείς Παροχής Υγείας, προκειμένου η Εκκλησία της Ελλάδος να ενισχύσει περαιτέρω αυτόν τον τομέα, β) ήδη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έδωσε εντολή στις Δομές και τα Ιδρύματα της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο, Οργάνωση «Αποστολή» κ.λπ.) να συνεργασθούν με τις αρμόδιες Αρχές της Πολιτείας και σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων αποφασίσθη η συνέχιση της παροχής των συσσιτίων προς τους πάσχοντες. Το αυτό πράττουν και οι Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος οι οποίες προτρέπονται και σε περαιτέρω συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, γ) όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα από την πλειονότητα των Αρχιερέων και Ιερέων, οι οποίοι προσφέρουν από τον μισθό τους για χάρη των εχόντων ανάγκη, έτσι και στην παρούσα κατάσταση τα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου έλαβαν την απόφαση της καταθέσεως ενός μισθού προς τον Ειδικό Λογαριασμό Αντιμετωπίσεως Κορωνοϊού και προτρέπουν και τους υπολοίπους Αρχιερείς να πράξουν το ίδιο για τις ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, δ) η Ιερά Σύνοδος δηλώνει ότι, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια της οικονομικής κρίσεως βρέθηκε παρούσα στις ανάγκες του λαού και διεφύλαξε την ενότητα των ανθρώπων, έτσι και σήμερα παραμένει παρούσα, ενώ συντονίζει και την παρουσία και προσφορά Της και κατά την «επόμενη ημέρα» που η πανδημία θα λήξει και οι ανάγκες των ανθρώπων θα γιγαντωθούν.

8) Η Ιερά Σύνοδος ενημερωθείσα για την προσφορά ποσού 50.000 ευρώ από το Οικουμενικό Πατριαρχείο προς την Ελληνική Κυβέρνηση ως συμβολή στον διεξαγόμενο αγώνα για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, ευχαριστεί δημοσίως τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο γι’ αυτή την ένδειξη συναντίληψης προς τον ελληνικό λαό.

9) Καλεί όλους να εμπιστεύονται την κρίση και τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, η Οποία με ποιμαντική ευθύνη και ευθυκρισία κατανοεί την αγωνία του Ιερού Κλήρου και του πιστού Λαού αλλά και συγχρόνως εκτιμά, σύμφωνα προς τις υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων, πότε οι συνθήκες είναι προς ωφέλεια της δημόσιας υγείας και όλων των πολιτών της Πατρίδος μας. Αυτό επιτάσσει άλλωστε και ο θυσιαστικός χαρακτήρας της Εκκλησίας. Προς τούτο, παρακαλεί όλους να επιδείξουν πνεύμα Συνοδικής εμπιστοσύνης και προς τον σκοπό αυτό δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο και προτρέπει όλους να ησυχάζουν, να ασκούνται στην σιωπή και την εντονότερη προσευχή. Οι Αρχιερείς δύνανται να επικοινωνούν μετά της Ιεράς Συνόδου και οι Ιερείς με τους Επισκόπους τους για κάθε ζήτημα.

Η Ιερά Σύνοδος επίσης ορίζει τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, ο οποίος κατά τα τελευταία έτη είναι εκπρόσωπος Τύπου των συνελεύσεων της Ιεραρχίας, ως το μόνο υπεύθυνο πρόσωπο προς το οποίο θα απευθύνονται τα Μέσα της Ενημερώσεως για να λαμβάνουν απαντήσεις επί εκκλησιαστικών ζητημάτων.

Τέλος, η Ιερά Σύνοδος διακηρύσσει ότι όλοι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου αποτελεί την «απαρχή» μιας στάσης ελπιδοφόρου αναμονής και προσδοκίας «άλλης βιοτής, της αιωνίου», με σκοπό την τελική επικράτηση της ζωής και την οριστική κατάργηση του θανάτου.

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Μεσογαίας σε Κεραμέως: «Το Σοβιετικό καθεστώς δεν απαγόρευσε την λατρεία! Η Κυβέρνηση μας το έκανε!»

Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, απέστειλε ο Σεβασμιώτατος Mητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος.

Σύμφωνα με τον κ. Νικόλαο, αφορμή της επιστολής υπήρξε υπογραφή της νέας κοινής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ) από την Υπουργό Παιδείας.

Ο Σεβασμιώτατος, στην επίστολή του ξεκαθαρίζει ότι δεν εκπροσωπεί κανέναν άλλον παρά μόνο τον εαυτό του, τονίζοντας παράλληλα ότι οι σκέψεις που ακουλουθούν εκφράζουν την κοινή λογική και τα αισθήματα πολλών συμπολιτών μας.

Αρχικά ο Μητροπολίτης Μεσογαίας εκφράζει τις ευχαριστίες του προς την Υπουργό Παιδείας και προς την Κυβέρνηση, για όσα κάνουν και αφορούν την προστασία και την ευημερία του ελληνικού λαού.

Στη συνέχεια ο κ. Νικόλαος εξηγεί ότι η παρέμβασή του, είναι γιατί θέλει με τον τρόπο αυτό να συμβάλλει προσωπικά στην καλύτερη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν την Εκκλησία.

«Θεωρώ ότι η απόφαση αυτή της κυβέρνησης, η οποία όμως φέρει την δική σας υπογραφή, παραβιάζει τα όσα διακηρύττονται περί των διακριτών ρόλων μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας» - τονίζει μεταξύ άλλων στην επίστολή του ο Μητροπολίτης Νικόλαος.

Σε άλλο σημείο Μητροπολίτης Μεσογαίας, υπογραμμίζει ότι «η απαγόρευση της θείας λατρείας δεν έχει γίνει ποτέ, ακόμη και από τα επισήμως ταυτιζόμενα με τον αθεϊσμό καθεστώτα, πλην του Εμβέρ Χότζα στην Αλβανία.»

«Το σοβιετικό καθεστώς πολεμήσε την θρησκευτικότητα, έδιωξε την Εκκλησία, γκρέμισε ναούς, εξόντωσε κληρικούς, δεν απαγόρευσε όμως την λατρεία κεκλεισμένων των θυρών. Η κυβέρνηση μας το έκανε!» προσθέτει χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Μεσογαίας.

Ακόμη ο Μητροπολίτης Νικόλαος αναφέρει ότι «σε καμμία άλλη χώρα πλην της Ελλάδας δεν έχει απαγορευθεί η τέλεση της Θείας Λατρείας, ούτε στην Κύπρο, ούτε στις σλαβικές χώρες, ούτε στην Κορέα, όπου εκεί το θέμα το ρύθμισαν οι αρμόδιες Εκκλησίες».

Διαβάστε πατώντας εδώ ολόκληρη την επιστολή του Μητροπολίτη

Κορωνοϊός: Στην 2η θέση πλέον στον χάρτη των κρουσμάτων η Ανατολική Αττική

Την εξάπλωση του κορωνοϊού στην Ελλάδα, αποτυπώνει η νέα «Ημερήσια έκθεση» του ΕΟΔΥ που εκδόθηκε την Κυριακή 29 Μαρτίου. 

Σε αυτή την έκθεση παρουσιάζονται τα ευρήματα από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 29 Μαρτίου 2020 και ώρα 15:00. 

Έχουν επιβεβαιωθεί εργαστηριακά 1.156 κρούσματα COVID-19, εκ των οποίων 95 νέα κρούσματα σε σχέση με τις 28/03/2020. 

Στην Ανατολική Αττική, μέχρι σήμερα, έχουν επιβεβαιωθεί 57 κρούσματα που αντιστοιχούν σε ποσοστό 14.8% ανά 100.000 πληθυσμού.

Δείτε την γεωγραφική κατανομή των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων:


Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Έκτακτα μέτρα για τον κορονοϊό παίρνει ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος

Στην εφαρμογή έκτακτων εκκλησιαστικών μέτρων, για τον περιορισμό της εξά­πλω­σης του κορωνοϊού στην Μητροπολιτική του Περιφέρεια, προβαίνει ο Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής, κ.κ. Νικόλαος.

Ο Σεβασμιώτατος, απόφασισε να περιοριστούν όσο είναι δυνατόν οι ακολου­θίες, πρωτίστως στις περιοχές όπου κλείνουν τα σχολεία ή λαμβάνονται έκτακτα μέτρα, και ιδίως στους μεγάλους ναούς, όπου οι συνα­θροίσεις των πιστών είναι συνήθως πολυπληθείς.

Συγκεκριμένα, μέχρι 31 Μαρτίου:


  • Δεν θα τελεσθούν οι Κατανυκτικοί Εσπερινοί των Κυριακών, της Β΄ Νηστειών (15 Μαρτίου), της Σταυροπροσκυνήσεως (22 Μαρτίου) και της Γ΄ Νηστειών (29 Μαρτίου), συμπεριλαμβα­νομένων κυρίως αυτών στους οποίους επρό­κειτο να χοροστατήσει ο Μητροπολίτης

  • Οι καθ’ ημέραν ακολουθίες του Όρθρου, των Ωρών, του Εσπερινού και του Μεγάλου Αποδείπνου, προτείνει να περιορισθούν ή να τελούνται κατ’ ιδίαν από τους ιερείς

  • Οι ακολουθίες των Χαιρετισμών (Παρασκευές 13, 20 και 27 Μαρτίου) συνιστά είτε να μην τελούνται ή να τελούνται σε μικρά παρεκκλήσια ή κατά την κρίση των ιερέων

  • Δεν θα τελεσθούν οι Προηγιασμένες, πλην αυτών για τις οποίες έχει ήδη γίνει η εξαγωγή του Αμνού, δηλαδή αυτής της εβδομάδος (Τετάρτη 11 Μαρτίου και Παρασκευή 13 Μαρτίου)

  • Οι Θείες Λειτουργίες του Μεγάλου Βασιλείου των Κυριακών (Β΄ Νη­στειών, Σταυροπροσκυνήσεως και Δ΄ Νηστειών, αντίστοιχα 15, 22 και 29 Μαρτίου) και φυσικά του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (25 Μαρτίου), θα τελεσθούν κανονικά και ως προβλέπεται.

Τέλος, αναστέλλονται μέχρι τέλος Μαρτίου και όλες οι προγραμμα­τισμένες εκκλησιαστικές και ενοριακές δραστηριότητες, κατηχητικές συνά­ξεις, εκδηλώσεις, ομιλίες κ.λπ., οι οποίες σχετίζονται με συναθροίσεις κοινού, όπως και η λειτουργία του Κέντρου Ημέρας της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας "Γαλιλαία".

Για οποιαδήποτε αλλαγή, θα βγει σχετική ανακοίνωση και για κάθε εξαίρεση και ειδική περίπτωση απαιτείται συνεννόηση με την Μητρόπολη και άδεια του Μητροπολίτου.

Ο κ. Νικόλαος, προτρέπει επίσης τους πιστούς, να υποκαθιστούν τις κοινές προσευχές με εντονότερη ατομική προσευχή, κάτι που δεν αποτελεί επιπόλαια καινοτομία, αλλά είναι απόλυτα συμβατό και με την παράδοση της Εκκλησίας, μάλιστα την μοναστηριακή.

Ο Μητροπολίτης τονίζει πως όλα αυτά δεν υπονοούν κάποιον φόβο για τη Θεία Κοινωνία, αλλά προστατεύουν από τον κίνδυνο των συναθροίσεων. Παράλληλα καθιστά σαφές πως ως εκκλησία και ειδικότερα ως Μητρό­πολη, σέβεται τα αρμό­δια όργανα λήψης αποφάσεων, όπως και τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων και επειδή η λειτουργία της Μητροπόλεως περιλαμβάνει συνάξεις πιστών, μάλιστα στην περίοδο αυτήν της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, δεν αποφαίνεται ως ειδικός, ούτε κρίνει το αν τα λαμβανόμενα μέτρα είναι υπερβολικά ή όχι, προσπαθεί όμως να συμβά­λλει το κατά δύναμιν, χωρίς καθόλου να τραυματίζει την ευλάβεια και εμπιστοσύνη του ποιμνίου του στην Εκκλησία ή να αναιρεί τα βιώματα και την εμπειρία της Πίστεως.

Ο Σεβασμιωτάτος καταλήγει πως: «κάθε μέτρο που γκρεμίζει την πίστη και την ελπίδα μας στον Θεό, κάθε τι που προσβάλλει την θεία κοινωνία και τα μυστήρια είναι απορριπτέο. Κάθε τι που σέβεται την κοινωνία και τον συνάνθρωπο αποτελεί έκφραση αγάπης και στον Θεό».

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020

Δήμος Παιανίας - δημοτικά τέλη: «Nίκη» της αντιπολίτευσης - λαϊκή νίκη

Με ευρύτατη πλειοψηφία και με την σύμπνοια σύσσωμης της αντιπολίτευσης, υπερψηφίστηκε στο χθεσινοβραδινό Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παιανίας, εναλλακτική πρόταση καθορισμού των δημοτικών τελών Καθαριότητας-Ηλεκτροφωτισμού και Ύδρευσης, η οποία ανατρέπει τα σχέδια της δημοτικής αρχής για δραματική αύξησή τους εις βάρος των δημοτών και τα διατηρεί στο επίπεδο που βρίσκονταν το 2014, όταν και μειώθηκαν γενναία από την τότε δημοτική αρχή του κ. Δημήτρη Δάβαρη.

Παρά το γεγονός πως η πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων είχε καταψηφίσει από την πρώτη συνεδρίαση την αύξηση των δημοτικών τελών και είχε υποδείξει εναλλακτικές λύσεις που δεν μετακυλίουν το βάρος της οικονομικής ανάτασης του Δήμου στους ήδη δοκιμαζόμενους οικονομικά κατοίκους του, παρά το γεγονός πως οι αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία για αυτή την απόφαση της διοίκησης του Δήμου ήταν έντονες, παρά το γεγονός πως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, ακύρωσε την απόφαση της δημοτικής αρχής για αύξηση των τελών διότι στερούνταν επαρκούς αιτιολόγησης ώστε να διασφαλίζεται η αρχή της ανταποδοτικότητας προς τους δημότες, η διοικούσα τον Δήμο παράταξη, δεν έδειξε να συγκινείται ιδιαίτερα και επανέφερε την πρότασή της στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση, ίδια και απαράλλαχτη!

Εκεί όμως συνάντησε ακόμη πιο σθεναρή αντίσταση και μία τεκμηριωμένη αντιπρόταση από την μείζονα μειοψηφία, η οποία περιελάμβανε συγκεκριμένους κωδικούς εσόδων και δαπανών οι οποίοι παρατίθονταν σε πίνακες, καθώς και εισηγητική έκθεση που αφορούσε τους συγκεκριμένους κωδικούς.

Υπέρ της αντιπροτάσεως και της μη αύξησης των δημοτικών τελών ψήφισαν 15 Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι παρατάξεις «Νέα Πολιτεία» του κ. Σπύρου Στάμου, «Το αύριο στα χέρια μας» του κ. Κωνσταντίνου Μπουλμέτη, «Λαϊκή Συσπείρωση» του κ. Κωνσταντίνου Φιλιούση, «Ανά.σ.α. Πολιτών Παιανίας-Γλυκών Νερών» της κας Χρυσούλας Σταμπέλου-Μπρούλια και οι δύο Ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι Αντώνης Κατσούλης και Ανέστης Βλάχος. 

Υπέρ της αύξησης των δημοτικών τελών, ψήφισαν 10 Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι παρατάξεις του Δημάρχου κ. Ισίδωρου Μάδη και του κ. Σταύρου Θανάση.  

Η χθεσινή επικράτηση της απόψεως της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παιανίας, χαρακτηρίστηκε στα «πηγαδάκια» έξω από την αίθουσα, ως μία εμφατική νίκη απέναντι στην νοοτροπία του «αποφασίζουμε και διατάζουμε» ακόμη και ως μειοψηφία και μία λαϊκή νίκη για τα νοικοκυριά που ήδη στενάζουν και που με συνειδητή επιλογή της διοίκησης, έρχονταν να προστεθούν πάνω σε μία σειρά άλλων φόρων που έχουν να αντιμετωπίσουν και οι διόλου ευκαταφρόνητες αυξήσεις των δημοτικών τελών.

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής ακύρωσε την αύξηση των δημοτικών τελών στον Δήμο Παιανίας

Καθιστώντας σάφες, πως η αύξηση των δημοτικών τελών που προώθησε η δημοτική αρχή του Δήμου Παιανίας, στερείται επαρκούς αιτιολόγησης ώστε να διασφαλίζεται η αρχή της ανταποδοτικότητας προς τους δημότες, κάτι που υποστήριζαν οι περισσότεροι Δημοτικοί Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, η Αποκεντρώμενη Διοίκηση Αττικής, ακύρωσε την απόφαση της διοίκησης του Ισίδωρου Μάδη, να αυξήσει δραματικά, τα τέλη καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και ύδρευσης.

Αυτό συνέβη, μετά από προσφυγή του π. Δημάρχου Παιανίας κ. Σπύρου Στάμου και των Δημοτικών Συμβούλων της παρατάξεώς του.

Στο έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, το οποίο υπογράφει ο Συντονιστής Σπυρίδων Κοκκινάκης, αναφέρεται επίσης, πως παρατύπως δεν τέθηκε σε ψήφιση η εναλλακτική πρόταση που κατέθεσε η παράταξη «Νέα Πολιτεία» του κ. Στάμου στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρά τους σθεναρούς και όπως τελικώς αποδείχθηκε, ανακριβείς και εσφαλμένους ισχυρισμούς του Προεδρείου για το αντίθετο.

Η συγκεκριμένη απόφαση, εκτός απο τους προσφεύγοντες, δικαίωνει και την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Παιανίας, η οποία ήταν αντίθετη με την αύξηση των δημοτικών τελών και την καταψήφισε με επαρκέστατη τεκμηρίωση στην σχετική συνεδρίαση, με ψήφους 10 υπέρ - 12 κατά, γεγονός που δεν ελήφθη καν υπόψη από τον Δήμαρχο Ισίδωρο Μάδη, ο οποίος προχώρησε ακάθεκτος στην εφαρμογή της απόφασής του, αρνούμενος πεισματικά να ακολουθήσει το παράδειγμα των δύο προκατόχων του, οι οποίοι μέσα στον πυρήνα της κρίσης, προέταξαν τις κοινωνικές ανάγκες και ακολούθησαν μία πιο φιλολαϊκή πολιτική στο θέμα των δημοτικών τελών, τα οποία όχι μόνο δεν αύξησαν αλλά μείωσαν γενναία. Αντ' αυτού τους επέκρινε έντονα για αυτή τους την επιλογή.

Μένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση της δημοτικής αρχής του Δήμου Παιανίας, μετά από αυτήν την πολύ σημαντική εξέλιξη και πως θα δικαιολογηθεί για την εμμονή της στην αύξηση των δημοτικών τελών, την οποία μάλιστα χαρακτήριζε ως «αναγκαία».



Διαβάστε το έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής:

 


1

2
3

4

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Μαθήματα συμπεριφοράς, Δημοκρατίας και αποτελεσματικότητας από την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Παιανίας

Η κα Ευτυχία Κρεμμυδά, είναι μία Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου που θα αφήσει το στίγμα της, με θετικό τρόπο, στην Αυτοδιοικητική ιστορία του τόπου.

Σοβαρή, διαλλακτική, συζητήσιμη και χαμηλών τόνων, έχει όλα τα προσόντα που εγγυώνται την εύρυθμη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως έξι μήνες τώρα, δεν έχει δημιουργηθεί το παραμικρό στα Δημοτικά Συμβούλια, ενώ όλοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι και δημότες, δηλώνουν ικανοποιημένοι και από τον χρόνο που τους δίνεται για τις τοποθετήσεις τους, αλλά και για την εν γένει αντιμετώπιση και συμπεριφορά της Προέδρου προς το πρόσωπό τους.

Ήταν το πλέον κατάλληλο άτομο για να δώσει λύση στο ζήτημα που είχε δημιουργηθεί αυτές τις ημέρες, μεταξύ της διοίκησης του Δήμου Παιανίας και της αντιπολίτευσης, σχετικά με την διαμόρφωση της νέας αίθουσας συνεδριάσεων, στην συμβολή των οδών Νικολάου Στάμου & Λάμπρου Ανδρίκου στην Παιανία, η οποία δημιουργούσε σημαντικό πρόβλημα στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και το οποίο ζήτημα είχε οξυνθεί από τις εμπρηστικές-υβριστικές ανακοινώσεις και σχόλια ειδικών συνεργάτων του Δημάρχου, για την πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων, οι οποίες αναρτήθηκαν στην επίσημη σελίδα του Δήμου στο Facebook, φυσικά με την ανοχή του κ. Μάδη και οι οποίες μέχρι αυτή τη στιγμή, δυστυχώς, δεν έχουν ανακληθεί. 

Με την εν λόγω διάταξη, δεν υπήρχε οπτική επαφή με το Προεδρείο από όλες τις θέσεις, εξαιτίας ενός κατακόρυφου δομικού στοιχείου που υπάρχει στον χώρο και παρεμβάλλεται ανάμεσά τους αλλά και μεταξύ των Δημοτικών Συμβούλων και των Αντιδημάρχων, ενώ οι επικεφαλής των παρατάξεων, είχαν τοποθετηθεί σε απόσταση από τους Δημοτικούς Συμβούλους της παρατάξεώς τους, γεγονός που δημιουργούσε πρόβλημα στην μεταξύ τους επικοινωνία.

Η κα Κρεμμυδά, με πρωτοβουλία της, κάλεσε σήμερα στην νέα αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, τους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων και τους δύο Ανεξάρτητους Δημοτικούς Συμβούλους και κατέληξε μαζί τους σε μία κοινά αποδεκτή λύση, με δέσμευσή της για αλλαγή της διάταξης των θέσεων από το επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και δέσμευση από πλευράς των Συμβούλων για την διενέργεια Δημοτικού Συμβουλίου, αύριο, με την υφιστάμενη διάταξη, μιας και ο χρόνος δεν επαρκεί για να πραγματοποιηθούν άμεσα αλλαγές στον χώρο και τα θέματα που απασχολούν τον Δήμο έχουν συσσωρευτεί.

Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, με την στάση της, αποδεικνύει, εκτός από την αποτελεσματικότητά της και την προσήλωσή της στον υπερπαραταξιακό της ρόλο, πως το θέμα θα μπορούσε να είχε λυθεί από την αρχή με διάλογο και όχι με εργαλειοποίηση και διαστρέβλωση του περιστατικού για την δημιουργία εντυπώσεων και μετάθεση ευθυνών με σκοπό να κατηγορηθεί η αντιπολίτευση, ενώ οι Δημοτικοί Συμβούλοι, με την δική τους στάση, πως από την πρώτη στιγμή, δεν ήταν στις προθέσεις τους η πυροδότηση ενός πολεμικού κλίματος, αφού ο πολιτισμένος διάλογος ήταν αυτό που εξ' αρχής επεδίωξαν, (γιαυτό εξάλλου κατέθεσαν και αντιπρόταση) πρίν και αφού προέβησαν στην πολιτική πράξη της αποχώρησής τους από το Δημοτικό Συμβούλιο, εξαιτίας της ξεκάθαρης και ουσιαστικής δυσλειτουργικότητας της διαρρύθμισης του χώρου, αλλά και ότι διεπώνται από υψηλό αίσθημα καθήκοντος, αφού δεν στέκονται εμπόδιο στην λειτουργία του Δήμου.

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019

Μεσογαίας Νικόλαος & Λήμνου Ιερόθεος στην Παιανία για την εορτή των Αγίων Αναργύρων

Την πανήγυρη της ενορίας των Αγίων Αναργύρων στην Παιανία, θα λαμπρύνουν με την παρουσία τους, το διήμερο 31 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος και Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου κ.κ. Ιερόθεος ο Γ'.

Ο νέος Μητροπολίτης Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου, κ. Ιερόθεος, διετέλεσε επί δεκαετίας Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσογαίας & Λαυρεωτικής και χαίρει άκρας συμπάθειας και εκτίμησης από τους πιστούς της Παιανίας, οι οποίοι τον αναμένουν με μεγάλη χαρά, να χοροστατήσει στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό στον Ιερό Ναό των Αγίων Αναργύρων, λίγες ημέρες πρίν από την ενθρόνισή του στη Λήμνο και για πρώτη φορά στην Παιανία ως Αρχιερεύς, την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου και ώρα 18.30 μ.μ.

Την επομένη και κυριώνυμο ημέρα της εορτής των Αγίων Αναργύρων, στις 7 το πρωί, θα τελεστεί Όρθρος και Πανηγυρική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ.κ. Νικολάου.

Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

Προνήπια: Ποιοι δικαιούνται το voucher (κουπόνι) για φοίτηση σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία


Με κουπόνι θα πάνε φέτος στο σχολείο τα νήπια 13 δήμων της χώρας, οι οποίοι εξαιρέθηκαν από το μέτρο της δίχρονης Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανόμενου και του Δήμου Παιανίας, όπου μαζί με τους υπόλοιπους 12, δήλωσε αδυναμία εφαρμογής του μέτρου.

Το εκπαιδευτικό κουπόνι ουσιαστικά αποτελεί ένα ποσό επιδότησης κάθε παιδιού από την ΕΕΤΑ, που θα αντιστοιχεί στα έξοδα φοίτησής του σε ιδιωτική δομή, για έναν χρόνο.

Το μέτρο αφορά τις μητέρες βρεφών, νηπίων και παιδιών, τις μητέρες νηπίων, παιδιών, εφήβων και ατόμων με αναπηρικά, τα άτομα (γυναίκες και άνδρες) στα οποία έχει παραχωρηθεί με δικαστική απόφαση η επιμέλεια παιδιών και τα άτομα που βρίσκονται σε χηρεία. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν την ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή να είναι ομογενείς ή αλλοδαποί από τρίτες χώρες και διαμείνουν νόμιμα στην Ελλάδα, να είναι εργαζόμενοι η άνεργοι/ες.


Τα εκπαιδευτικά κουπόνια χορηγούνται για εγγραφή των νηπίων σε:


  • Βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, για βρέφη από 2 μηνών ή από 8 μηνών ή από 18 μηνών έως 2½ ετών (30 μηνών) συμπληρωμένων κατά τον μήνα εγγραφής (1-30/9/2019), και προνήπια από 2½ ετών, συμπληρωμένων κατά τον μήνα εγγραφής (1-30/9/2019) μέχρι την ηλικία εγγραφής τους στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση (νηπιαγωγείο).


  • Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Ολοκληρωμένης Φροντίδας, για βρέφη από 8 μηνών έως 2½ ετών (30 μηνών) συμπληρωμένων κατά τον μήνα εγγραφής (1-30/9/2019) για προνήπια από 2½ ετών, συμπληρωμένων κατά το μήνα εγγραφής (1-30/9/2019) μέχρι την ηλικία εγγραφής τους στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση (νηπιαγωγείο) και προνήπια με αναπηρία από 2½ ετών έως 6½ ετών.


  • Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΟΑ), για παιδιά από 5 έως 12 ετών.


  • Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Με Αναπηρίες (ΚΟΑ-ΜΕ Α), για παιδιά με αναπηρία ή/και εφήβους ή/και άτομα με νοητική αναπηρία ή/και κινητική αναπηρία.




Εισοδηματικά κριτήρια:



Βασική προϋπόθεση για να πάρει κάποιος κουπόνι θα είναι το εισοδηματικό κριτήριο της οικογένειας. Οι οικογένειες θα πρέπει να έχουν συνολικό οικογενειακό εισόδημα το οποίο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το ποσό των €36.000 και συγκεκριμένα:

  • Τα €27.000 για μητέρες που έχουν έως δυο παιδιά.


  • Τα €30.000 για μητέρες που έχουν τρία παιδιά


  • Τα €33.000 για μητέρες που έχουν τέσσερα παιδιά.


  • Τα €36.000 για μητέρες που έχουν από πέντε παιδιά και άνω.


Το συνολικό (οικογενειακό) εισόδημα που θα λαμβάνεται υπόψη για την ένταξη ενός πολίτη στην κατηγορία των δικαιούχων εκπαιδευτικού κουπονιού θα προκύπτει από την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό σημείωμα) του υπουργείου Οικονομικών του φορολογικού έτους 2018 (εισοδήματα που αποκτήθηκαν από 1/1/2018 έως 31/12/2018). Στο συνολικό (οικογενειακό) εισόδημα συμπεριλαμβάνονται και συνυπολογίζονται τα εισοδήματα και των δύο συζύγων/ μερών, καθώς και των εξυπηρετούμενων ατόμων, εφόσον υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση.

Στην περίπτωση κατά την οποία κάποιος δικαιούχος πολίτης δεν μπορέσει να «ενεργοποιήσει» το voucher του λόγω έλλειψης θέσης στη συγκεκριμένη κατηγορία δομής στην οποία ανήκει ηλικιακά το παιδί του, θα μπορέσει να το ενεργοποιήσει για πρώτη φορά σε άλλη κατηγορία, καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.



Πόσα χρήματα δικαιούται κάθε οικογένεια



ετήσια όρια δαπάνης σε ευρώ που θα δοθούν για το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών σε γονείς νηπίων θα είναι τα παρακάτω:


Βρεφικοί, βρεφονηπιακοί, παιδικοί σταθμοί:



  • Για βρέφη από 2 μηνών έως 2½ ετών: €2.375 χωρίς σίτιση και €2.945 με σίτιση.

  • Για βρέφη από 8 μηνών έως 2½ ετών: €2.375 χωρίς σίτιση και €2.945 με σίτιση.

  • Για βρέφη από 18 μηνών έως 2½ ετών: €2.375 χωρίς σίτιση και €2.945 με σίτιση.

  • Για προνήπια από 2½ ετών έως την ηλικία εγγραφής τους στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: €1.805 χωρίς σίτιση και €2.375 με σίτιση.



Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ολοκληρωμένης Φροντίδας:



  • Βρέφη από 8 μηνών έως 2½ ετών: €2.375 χωρίς σίτιση και €2.945 με σίτιση.

  • Προνήπια από 2½ ετών έως την ηλικία εγγραφής τους στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: €1.805 χωρίς σίτιση και €2.375 με σίτιση.


  • Προνήπια με αναπηρία από 2½ ετών έως 6½ ετών: €5.000.



Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΟΑ):


  • Παιδιά από 5 έως 12 ετών: €1.330 για την κάθε βάρδια τεσσάρων ωρών κατ' ελάχιστον (θα γίνονται αποδεκτές έως δυο βάρδιες για κάθε εκπαιδευτική δομή).




Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Με Αναπηρίες (ΚΟΑ- ΜΕ Α):


  • Παιδιά με αναπηρία ή/και έφηβοι ή/και άτομα με νοητική αναπηρία ή/ και κινητική αναπηρία: €5.000 (για δομές που το ωράριο λειτουργίας τους είναι οκτώ ώρες ημερησίως).

Κυριακή 11 Αυγούστου 2019

«Έφυγε» η Γλυκανεριώτισσα γυναίκα-σύμβολο της Εθνικής Αντίστασης

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 90 ετών, η αγωνίστρια της Εθνικής Αντίστασης Γεωργία Αυγουστιανού-Κατσούλη, μητέρα του πρώην Δημάρχου Γλυκών Νερών κ. Μανώλη Κατσούλη, η γυναίκα-σύμβολο του Αντιστασιακού Αγώνα, που μέσα από την φωτογραφία που την τράβηξε ο φωτογράφος Σπύρος Μελεντζής το 1944, προσωποποίησε την συμμετοχή του ελληνικού λαού και ιδιαιτέρως των γυναικών, στην αντίσταση ενάντια στον Γερμανό κατακτητή.

Η εξόδιος ακολουθία της θα ψαλλεί αύριο στις 3 το μεσημέρι στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Γλυκών Νερών.

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

Στις 28 Αυγούστου η ορκωμοσία του νέου Δημάρχου, δημοτικών και κοινοτικών συμβούλων του Δήμου Παιανίας

Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ.κ. Νικολάου, θα τελεστεί την Τετάρτη 28 Αυγούστου, στις 19.30 το απόγευμα, στο Μουσείο Βορρέ στην Παιανία, η ορκωμοσία του νέου Δημάρχου Παιανίας κ. Ισίδωρου Μάδη, του νέου Δημοτικού Συμβουλίου και των δυο νέων κοινοτικών συμβουλίων, Παιανίας και Γλυκών Νερών, που προέκυψαν από τις εκλογές της 26ης Μαΐου.

Η τελετή της ορκωμοσίας είναι δημόσια και μπορεί να την παρακολουθήσει όποιος πολίτης το επιθυμεί.

Η πρώτη συνεδρίαση του νέου Δημοτικού Συμβουλίου, θα λάβει χώρα την Κυριακή, 1η Σεπτεμβρίου, στις 10 το πρωί, με αντικείμενο την εκλογή Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γραμματέα.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

Μεσογαίας Νικόλαος κατά κυβέρνησης: «Δεν θέλουν την εκκλησία. Δεν θέλουν την πίστη του λαού»

O Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος, ετοιμάζει αναφορά προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο για την απόφασή του να μην ακολουθήσει την επίσημη αποστολή στην Ιερουσαλήμ για την αφή του Αγίου Φωτός, λόγω της αλλαγής του τόπου υποδοχής του Αγίου Φωτός στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας, αντί του Διεθνούς Αερολιμένος «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα για πρώτη φορά.
 
«Κάτι κρύβουν, δεν έχει καμία λογική» δηλώνει ο Σεβασμιώτατος σε συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα, για την αλλαγή του αεροδρομίου, επισημαίνοντας ότι με την αλλαγή που έγινε δεν πρόλαβε να πάει το Άγιο Φως στο Άγιον Όρος και προσθέτει:

«Είναι τόσο όμορφο και τόσο πρακτικό αυτό που συνέβαινε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Δεν θέλουν την Εκκλησία. Δεν θέλουν την πίστη του λαού»

Δείτε το βίντεο με τις δηλώσεις του Μητροπολίτου:
 
 
 

Δευτέρα 8 Απριλίου 2019

Χρήσιμες πληροφορίες για τις εκλογές της 26ης Μαΐου 2019 στον Δήμο Παιανίας - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Οι εκλογές της Κυριακής, 26 Μαΐου του 2019, στην Παιανία και τα Γλυκά Νερά, έχουν ξεχωριστή σημασία λόγω της εφαρμογής, για πρώτη φορά, των διατάξεων του ν.4555/2018 (πρόγραμμα «Κλεισθένης I») και τη θέση σε ισχύ του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής.

Σύμφωνα με αυτό το εκλογικό μέτρο, οι 27 έδρες του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού κατανεμηθούν στους συνδυασμούς με βάση το εκλογικό μέτρο που προκύπτει από τη διαίρεση των έγκυρων ψήφων με τις προς διάθεση έδρες, εν συνεχεία, τυχόν αδιάθετες έδρες κατανέμονται στους συνδυασμούς με βάση τα αχρησιμοποίητα υπόλοιπά τους.

«Με τη θέσπιση της απλής αναλογικής, ως του μοναδικού εκλογικού συστήματος αντιστοίχισης της ψήφου των εκλογέων με την εκπροσώπησή τους στο οικείο συμβούλιο, η πολιτική συμμετοχή των πολιτών ενισχύεται ακόμα περισσότερο, συμβάλλοντας, με το τρόπο αυτό, στον εκδημοκρατισμό του πολιτικού βίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο νομοσχέδιο.

Το πρόγραμμα «Κλεισθένης I» θεσπίζει ακόμα την επαναφορά της τετραετούς θητείας των αυτοδιοικητικών αρχών και την αποσύνδεση του χρόνου διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών από τις ευρωεκλογές. Σημειώνεται ότι, ειδικά για την πρώτη εφαρμογή του νόμου, ο πρώτος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών θα διεξαχθεί στις 26 Μαΐου ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές. Οι επαναληπτικές εκλογές, αν χρειαστεί, θα διεξαχθούν την επόμενη Κυριακή 2 Ιουνίου.

Επίσης, για πρώτη φορά, εισάγεται το δικαίωμα του εκλέγειν στους νέους 17 ετών. Αποσυνδέεται η ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των κοινοτήτων από τους συνδυασμούς, που μετέχουν στη διαδικασία ανάδειξης των δημοτικών αρχών, και προβλέπεται η εκλογή των οργάνων κοινότητας σε χωριστή κάλπη. Η απλή αναλογική θα ισχύσει και στις εκλογές για τα κοινοτικά συμβούλια, ενώ ο Πρόεδρος θα εκλέγεται από τα μέλη του κοινοτικού συμβουλίου με ψηφοφορία μεταξύ αυτών που βγήκαν πρώτοι, από τον πρώτο και τον δεύτερο συνδυασμό.

Πως θα ξεχωρίζουν οι κάλπες


Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε την 5η Απριλίου (Φ.Ε.Κ. Β’ 1150), θα υπάρχει μωβ χρώμα για τις Ευρωεκλογές, κίτρινο για τις Δημοτικές, πορτοκαλί για τις Κοινοτικές και γαλάζιο για τις Περιφερειακές.

Αναλυτικά:


Eυρωεκλογές

« Α1. Η κάλπη που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου φέρει στην εξωτερική επιφάνεια της εμπρόσθιας κάθετης πλευράς αυτής, της ορατής από τους ψηφοφόρους, έντυπη αφίσα μωβ απόχρωσης και διαστάσεων 35 x 50 εκατοστών του μέτρου, πάνω στην οποία αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα λευκής απόχρωσης η φράση: «ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2019».

Α2. Το ειδικό διαχώρισμα (παραβάν) που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου φέρει στη μία εξωτερική πλευρά, την ορατή από τους ψηφοφόρους,την ίδια έντυπη αφίσα που προαναφέρθηκε στην παράγραφο Α1 της παρούσας.»

Δημοτικές

« Β1. Η κάλπη που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων φέρει στην εξωτερική επιφάνεια της εμπρόσθιας κάθετης πλευράς αυτής, της ορατής από τους ψηφοφόρους, έντυπη αφίσα κίτρινης απόχρωσης και διαστάσεων 35 x 50 εκατοστών του μέτρου, πάνω στην οποία αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα λευκής απόχρωσης η φράση: «ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2019».

Β2. Το ειδικό διαχώρισμα (παραβάν) που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων φέρει στη μία εξωτερική πλευρά, την ορατή από τους ψηφοφόρους,την ίδια έντυπη αφίσα που προαναφέρθηκε στην παράγραφο Β1 της παρούσας. »

Κοινοτικές

« Γ1. Η κάλπη που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των Συμβούλων και Προέδρων Κοινοτήτων φέρει στην εξωτερική επιφάνεια της εμπρόσθιας κάθετης πλευράς αυτής, της ορατής από τους ψηφοφόρους, έντυπη αφίσα πορτοκαλί απόχρωσης και διαστάσεων 35 x 50 εκατοστών του μέτρου, πάνω στην οποία αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα λευκής απόχρωσης η φράση: «ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2019».

Γ2. Το ειδικό διαχώρισμα (παραβάν) που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των Συμβούλων και Προέδρων Κοινοτήτων φέρει στη μία εξωτερική πλευρά, την ορατή από τους ψηφοφόρους,την ίδια έντυπη αφίσα που προαναφέρθηκε στην παράγραφο Γ1 της παρούσας. »

Περιφερειακές

« Δ1. Η κάλπη που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των Περιφερειαρχών και Περιφερειακών Συμβούλων φέρει στην εξωτερική επιφάνεια της εμπρόσθιας κάθετης πλευράς αυτής, της ορατής από τους ψηφοφόρους, έντυπη αφίσα γαλάζιας απόχρωσης και διαστάσεων 35 x 50 εκατοστών του μέτρου, πάνω στην οποία αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα λευκής απόχρωσης η φράση: «ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2019».

Δ2. Το ειδικό διαχώρισμα (παραβάν) που χρησιμοποιείται κατά την ψηφοφορία στις εκλογές για την ανάδειξη των Περιφερειαρχών και Περιφερειακών Συμβούλων φέρει στη μία εξωτερική πλευρά, την ορατή από τους ψηφοφόρους, την ίδια έντυπη αφίσα που προαναφέρθηκε στην παράγραφο Δ1 της παρούσας. »


Τι ισχύει με τους σταυρούς προτίμησης


Ο εκλογέας, μπορεί να εκφραστεί υπέρ των υποψηφίων µε σταυρό προτίµησης, ο οποίος σηµειώνεται παραπλεύρως του ονόµατος του υποψηφίου/ας.

Ο σταυρός σηµειώνεται µε στυλό µαύρης ή µπλε απόχρωσης δίπλα στο ονοµατεπώνυµο του κάθε υποψηφίου/ας είτε δεξιά είτε αριστερά.

Σταυρός προτίµησης που σηµειώνεται µε διαφορετικό τρόπο θεωρείται ότι δεν είναι εγγεγραµµένος και η εγκυρότητα του ψηφοδελτίου ελέγχεται, σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 3852/ 2010.

Στον υποψήφιο ∆ήµαρχο δεν σηµειώνεται σταυρός προτίµησης, εάν όµως τεθεί σταυρός το ψηφοδέλτιο δεν ακυρώνεται για το λόγο αυτό.

Κατά την επαναληπτική ψηφοφορία δεν τίθεται σταυρός προτίµησης, αφού αυτή διεξάγεται ανάµεσα µόνο στους υποψήφιους ∆ηµάρχους των δύο συνδυασµών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους. Η ύπαρξη όµως σταυρού προτίµησης σε ψηφοδέλτιο δεν συνεπάγεται την ακυρότητα αυτού.

Οι εκλογείς που ψηφίζουν στην Δημοτική Ενότητα Παιανίας, μπορούν να επιλέξουν έως τρείς (3)υποψηφίους/ες δημοτικούς συμβούλους από την Παιανία και έναν/μία (1) από τα Γλυκά Νερά και έως δύο (2) υποψηφίους/ες κοινοτικούς συμβούλους. Το ίδιο ισχύει για τους εκλογείς που ψηφίζουν στην Δημοτική Ενότητα Γλυκών Νερών. Έως τρείς (3) από τα Γλυκά Νερά και έναν/μία (1) από την Παιανία και έως δύο (2) υποψηφίους/ες κοινοτικούς συμβούλους.

Αν σε ένα ψηφοδέλτιο σηµειωθούν περισσότεροι από τους προβλεπόµενους σταυροί προτίµησης, το ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο και λογίζεται υπέρ του συνδυασµού, χωρίς να λαµβάνεται όµως υπόψη κανένας σταυρός προτίµησης.

Ο τρόπος, όµως, γραφής του σταυρού που µπορεί να οφείλεται στη σπουδή, την ηλικία, την ελαττωµένη όραση του ψηφοφόρου ή το µέσο που χρησιµοποίησε, δηλαδή, σταυροί έντονοι, άτονοι, κακότεχνοι, µεγαλύτεροι ή µικρότεροι συνήθως δεν συνεπάγονται ακυρότητα της ψήφου. Σε κάθε περίπτωση, όµως, ο ανώµαλος σχηµατισµός του σταυρού είναι στην ουσιαστική εκτίµηση του δικαστηρίου αν αποτελεί ή όχι διακριτικό γνώρισµα που παραβιάζει το απόρρητο της ψηφοφορίας (ΑΕ∆ 25, 26/1999).